پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 13 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

گروه مادران موفق(خمیر بازی)

1392/2/25 16:30
5,848 بازدید
اشتراک گذاری

خمیر بازی های دست ساز مامان

 

وبلاگ آرشیدا خورشید آریایی

سن کودک در این بازی:1 سال و 6 ماه

http://arshidaarshida.niniweblog.com

 

گروه مادران موفق(خمیر بازی) | مامان آناهیتا 0:17 25 ارديبهشت 1392
 

سلام مامان مهربون . من برای یاد دادن رنگ ها از این روش استفاده کردم . هفته اول فقط رنگ آبی هر روز در چند وعده می آوردم و بازی می کردیم و در حین بازی مدام می گفتم ابی و نشونش می دادم البته اون موقع دخترم 1 سال و دو ماهش بود و تموم وسایل ابی خونه و بیرون رو نشون می دادم هم خمیر بازی بود و هم آموزش رنگ . البته من از رنگ خوراکی استفاده کرده بودم .
از دفعه بعد اول می زاشتم با ارد حسابی بازی کنه کنارش می نشستم باهاش بازی می کردم و مراقبش بودم تو دهنش نندازه .
بعد بهش نمک می دادم و فرق ارد و نمک رو حس کنه کمی بعد ارد ها رو جمع می کردیم و توش اب می ریختم و کم کم توی اب با دست ارد می پاشیدیم . می زاشتم خود بچه بازی کنه و ارد به دستش بچسبه بعد روغن . سعی می کرد خیمر رو از دستش جدا کنه و این برام جالب بود بعد بهش می گفتم بیا ارد بریزیم و بعد فهمید وقتی خمیر می چسبه باید ارد بریزه و هنوزم یادشه و حسابی تو درست کردن خمیر نون های محلی شمال استاد شده و به من کمک میکنه . کمی خمیر بهش می دادم و خمیر بیشتر رو خودم بر می داشتم خیلی کم رنگ توی خمیرش می ریختم و می زاشتم خودش قاطیش کنه و خودمم انجام می دادم و همش می گفتم چقدر لذت داده و وشحال بودم تا اونم لذت ببره . بعد از بازی کف بازی و شستن دستها که خیلی دوست داشت و لذت بازی رو دو چندان می کرد .

سن آناهیتا موقع خمیر بازی و آموزش رنگ 1 سال و دو ماه

[Web] - [E-Mail]
 

خمیر بازی های دست ساز مامان

 آرشیدا آرشیدا

 

92.1.28

آرد - نمک زیاد- روغن- رنگ خوراکی

برای عشقم خمیر بازی درست کردم و چون رنگ خوراکی مجاز نداشتیم از آب ژله برای رنگ کردنشون استفاده کردم البته شکرش ته ظرف موند و فقط آب رنگی براشون به کار رفت

خیلی خوشت اومد و کلی خمیر قالب زدی

خمیر ها اینقدر شورند که آرشیدا با یک بار چشیدن دیگه امتحانشون نکرد نیشخند

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان آناهیتا
25 اردیبهشت 92 0:17
سلام مامان مهربون . من برای یاد دادن رنگ ها از این روش استفاده کردم . هفته اول فقط رنگ آبی هر روز در چند وعده می آوردم و بازی می کردیم و در حین بازی مدام می گفتم ابی و نشونش می دادم البته اون موقع دخترم 1 سال و دو ماهش بود و تموم وسایل ابی خونه و بیرون رو نشون می دادم هم خمیر بازی بود و هم آموزش رنگ . البته من از رنگ خوراکی استفاده کرده بودم . از دفعه بعد اول می زاشتم با ارد حسابی بازی کنه کنارش می نشستم باهاش بازی می کردم و مراقبش بودم تو دهنش نندازه . بعد بهش نمک می دادم و فرق ارد و نمک رو حس کنه کمی بعد ارد ها رو جمع می کردیم و توش اب می ریختم و کم کم توی اب با دست ارد می پاشیدیم . می زاشتم خود بچه بازی کنه و ارد به دستش بچسبه بعد روغن . سعی می کرد خیمر رو از دستش جدا کنه و این برام جالب بود بعد بهش می گفتم بیا ارد بریزیم و بعد فهمید وقتی خمیر می چسبه باید ارد بریزه و هنوزم یادشه و حسابی تو درست کردن خمیر نون های محلی شمال استاد شده و به من کمک میکنه . کمی خمیر بهش می دادم و خمیر بیشتر رو خودم بر می داشتم خیلی کم رنگ توی خمیرش می ریختم و می زاشتم خودش قاطیش کنه و خودمم انجام می دادم و همش می گفتم چقدر لذت داده و وشحال بودم تا اونم لذت ببره . بعد از بازی کف بازی و شستن دستها که خیلی دوست داشت و لذت بازی رو دو چندان می کرد .
مامان آناهیتا
25 اردیبهشت 92 16:22
سن آناهیتا موقع خمیر بازی و آموزش رنگ 1 سال و دو ماه