پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 14 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

گروه مادران موفق(بازی با رنگ انگشتی)

1392/5/13 0:50
10,479 بازدید
اشتراک گذاری

رنگ انگشتی

 

http://arya90.niniweblog.com/post143.php

آریا دو سال و یک ماهه

تا اینکه چند روز پیش تصمیم گرفتم که نقاشی با رنگها رو هم تجربه کنی

دیروز که رفتیم بیرون برات رنگ انگشتی خریدم(آبی قرمز و زرد)امروز صبح وقتی رنگها رو بهت دادم پرسیدی مامان این چیه؟؟

گفتم اینا رنگه که شما میتونی با انگشتات نقاشی بکشی ذوق زده شدی ولی قبل از اینکه رنگها رو بدم دستت اول کمی اطلاعات درموردش بهت دادم اینکه باید قبل و بعد از استفاده رنگها دستها شسته شه فقط اجازه داری روی کاغذ و سرامیک از رنگها استفاده کنی

وقتی دستهات رنگیه نباید به وسایل خونه دست بزنی یه دستمال هم گذاشتم دم دستت تا اگه نیازت شد ازش استفاده کنی

شما هم قبول کردی و رفتیم سراغ رنگها

هر سه تا رنگ روبهت دادم و گفتم دوست داری با کدوم رنگ شروع کنی و شما هم زرد رو انتخاب کردی و مشغول شدی


اونقدر سرگرم بودی که یادت رفت میتونی از رنگهای دیگه هم استفاده کنی وقتی یه خورده خط خطی کردی رنگ قرمز رو برات باز کردم  با دیدن رنگش چشات برق زد  رنگ زرد و کنار گذاشتی و با قرمز ادامه دادی

 


یه خورده که نقاشی کشیدی خسته شدی و گفتی مامان بریم دستامو بشور

بعد هم گفتی یه دستمال بده دیوارو پاک کنم...

رفتم برات دستمال بیارم گفتی مامان پاکشون نکنیم بابا هم بیاد ببینه

قبول کردم و منتظر موندیم تا عصر که بابایی هم شاهکار آریا رو ببینه

عصر که بابا اومد خواب بودی وقتی بیدارشدی به بابا گفتی ببین من روی دیوار چی کشیدم بابا هم یه عالمه ذوق و به به پسرم نقاش شده و تشویق..............

منم یه دستمال آوردم و دادم دستت تا رنگها رو از روی دیوار پاک کنی شما هم دست به کار شدی و خیلی با دقت دیوارو تمیز کردی

 

آفرین

بعد هم اومدی پیشم و گفتی مامان ممنونم که بهم رنگ دادی تا با انگشتم نقاشی بکشم

عزیزم اگه میدونستم اینقدر برات لذت بخشه زودتر از اینها برات خریده بودم

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

زهرا مامان ایلیا (شیرین تر از عسل )
12 مرداد 92 4:16
سلام دوست خوبم این کوچولوی خوشگل چند وقتشهمخوام بدونم تا بفهمم کی میتونم از پسرم توقع داشته باشم که اینطوری همه چی رو منطقی بپذیره


دوست عزیز پایین عکس نوشته شده آریا دو سال و یک ماهه
مامان دوقلوها
12 مرداد 92 10:33
سلام مطالبتون خيلي جالبه. اگه ميشه در مورد دوقلوها هم بنويسيد .من دوقلوي 15 ماهه دختر و پسر دارم و بعضي مواقع واقعا نميدونم باهاشون چه رفتاري كنم اگه كتابي هم در اين زمينه ميشناسيد لطفا بهم معرفي كنيد