پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 6 ماه سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

رشد کودک

1392/2/16 16:58
4,596 بازدید
اشتراک گذاری
همه مادران پس از گذشت دو سال از زندگي فرزند دلبندشان متوجه تغييرات چشمگير در رفتار و حرکات او مي شوند.

 

همه مادران پس از گذشت دو سال از زندگي فرزند دلبندشان متوجه تغييرات چشمگير در رفتار و حرکات او مي شوند. بهتر است والدين با آشنايي با خصوصيات سنين ۳ تا ۵ سالگي به رشد و پيشرفت کودک کمک بيشتري کنند. به نوشته وب ام دي کارشناسان مي گويند در اين سال ها کودک مي تواند راحت تر احساس خود را با کلمات ابراز کند، توانايي کنترل هيجانات، خشم و ترس را پيدا مي کند، کمتر به ديگران وابسته است و ياد مي گيرد براي وابسته نبودن به ديگران بهتر است خودش کارهايش را انجام دهد. در اين مطلب روش هايي که مي تواند به بچه ها در اين سن کمک شاياني کند، آمده است.
۱ - به او يادآوري کنيد که براي شما موجودي منحصر به فرد است. رشد شخصيت کودک شما به طرز نگرش و رفتارهاي شما بر مي گردد. رابطه عاطفي و محبت آميز به تنهايي کافي نيست. بايد بداند احترام فوق العاده اي نزد شما دارد تا بتواند با تکيه بر توانايي هايش پيش برود.
۲ - با او بازي کنيد. بازي در اين سن نقش بسيار مهمي در تکامل شخصيت او بازي مي کند. به او فرصت بازي بدهيد و خود با او همبازي شويد، او در بازي از نظر فيزيکي، ذهني و احساسي به بلوغ مي رسد. ياد مي گيرد در گروه فعال باشد، درگيري را پشت سر بگذارد، قوه تخيلش را به کار بيندازد و براي مشکلات مختلف راه حل پيدا کند. وقتي بچه ها بازي مي کنند قدرت تصميم گيري مي يابند و اين کار به آن ها در کشف دنياي پيرامونشان کمک زيادي مي کند.
۳ - از دادن لقب به او خودداري کنيد. به او در شکل گيري شخصيتش کمک کنيد بنابراين او را خجالتي، قلدر، خشن و يا هر چيز ديگري توصيف نکنيد
۴ - الگو باشيد. طبيعي است که او شما را الگوي خود قرار دهد، بنابراين الگوي خوبي براي او باشيد.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان آناهیتا
17 اردیبهشت 92 0:24
این روزها خیلی نگرانم نمی دونم باید چیکار کنم مطلب در مودر سن 3 سالگی کم خوندم این روزها موقعی که خوابه دنبال مطب تو نت و خرید کتاب و پیدا کردن بازی های گره سنی 3 سال می گردم . مثل معلمی می مونم که درس بلد نیست و باید بره سر کلاس به شاگردهاش درس بده . یه کتاب در مورد رفتار 3 ساله ها خوندم دیدم خیلی دیر این کتاب رو خوندم .رفتارهای دخترم به مطالب 3.5 ساله می خوره . خودم احساس می کردم رفتارهاش تغییر کرده .
هر روز قبل از بیدار شدنش یه دو ساعتی بازی های این سن رو مرور می کنم و با هم بازی می کنیم ولی احساس می کنم اینا براش کمه بیشتر می خواد

از بدو تولدش تا به این سن هیچ وقت تو بازی و خلاقیت کم نمی آوردم ولی الان کم آوردم چیکار کنم . می دونم این سن خیلی حساسه .


دوست عزیز مهدکودک یا خانه خلاقیت کودک محل خوبی میتونه برای کودک شما باشه ...