پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 19 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

محبت

1392/1/21 14:43
4,920 بازدید
اشتراک گذاری
والدین آگاه و دانا و با محبت می دانند: کودک دعوت شده ی آنها به این هستی، می بایست فراوان کلماتی مانند: شادی، دوستت دارم، متشكرم، خواهش مي كنم، عزیز، پرتلاش، دوست داشتنی و ... را بارها و بارها بشنوند.

 
پاسخ

مامان مینا
ارسال پاسخ : 1392/1/21 - 11:41
سلام .وقتی میخوام پسرم حبت رو ببینه بغلم میگیرمش و نوازشش میکنم یا وقتایی که با کس دیگه ای صحب میکنم با لبخند این کار رو انجام میدم.به همسرم ابزار علاقه میکنم و این طوری محبت هودم رو نشون میدم.تا پسرم هم یاد بگیره .یه وقتایی هم برادرکوچیکش رو یا بچه های دیگه رو نوازش میکنم اونوقت گاهی که پیش میاد و بچه ای گریه میکنه و ناراحت پسرم میره و نازش میکنه وحرفای آروم کننده بهش میگه تا اون کوچولو دیگه گریه نکنه.
maisa.niniweblog.com

مامان سهند و سپهر
ارسال پاسخ : 1392/1/20 - 9:40
محبت پدر و مادر نسبت بهم و نسبت به کودک باعث میشه کودک مفهوم محبت رو درک کنه . ضمن اینکه درک محبت یه چیز ذاتی هست و درون همه ما از بدو تولد وجود داره فقط باید با رفتارهای بعدی اطرافیان تقویت بشه . من علاوه بر اینکه به خودشون محبت می کنم عروسکاشونم جلوی چشمهاشون ناز می کنم و از اونا هم میخوام نازش کنن و ببوسنش.یه سری مسائل دیگه هم تاثیر داره مثل غذا خوردن همزمان تمام اعضای خونواده یا .. . کلا همدلی و محبت رو بچه خودبخود از درون خونواده یاد میگیره.

نسرین
ارسال پاسخ : 1392/1/20 - 7:31
سلام.کودکی میتونه به دیگران محبت کنه که محبت دیده باشه.رفتار کودک بازتاب رفتاریه که دیگران و به خصوص مادر در 2 سال اول زندگی باهاش داشتن.پش اگر به کودک محبت کنیم یاد میگیره به دیگران محبت کنه.
http://babyknits.niniweblog.com

سپیده
ارسال پاسخ : 1392/1/20 - 2:16
با این مطلب مفید بر آن شدم تا بیشتر از قبل محبتم رو به خانوادم ابراز دارم. با تشکر فراوان.

سپیده
ارسال پاسخ : 1392/1/20 - 1:04
سلام. به نظر من همین که کودک رو در آغوش می گیریم و می بوسیم و محبت ما رو نسبت به خودش می بینه خود به خود یاد می گیره. همین که می بینه با محبت با دیگران رفتار می کنیم خود به خود یاد می گیره .
http://koodakeman91.niniweblog.com/
دردي وجود ندارد كه با وسیله محبّت درمان نشود، مشكلي نيست كه محبّت نتواند آن را حل كند و هيچ شرّي نيست كه محبّت نتواند بر آن فائق آيد. اگر ما قسمت بسيار كوچكی از قدرت مسخ كننده ی محبّت را مورد استفاده قرار دهيم جهان تبديل به مكاني امن و زیبا خواهد شد. به راستي محبّت تنها معجزه اي است كه به راحتي در دسترس همگان است و تنها هديه اي كه به هنگام عرضه، چند برابر مي شود.
اگر کودک ما از کودکی با جنگ، ستیز و طلبکاری بزرگ شود. خواهد آموخت که خشمگین، عصبانی، طلبکار و ناراحت باشد. او می آموزد باید کاسه اش را بردارد و در به در به دنبال گرانترین و با ارزش ترین کالای جهان یعنی محبت بگردد! می آموزد، من خوب نیستم ـ دیگران هم خوب نیستند.
والدین آگاه و دانا و با محبت می دانند: کودک دعوت شده ی آنها به این هستی، می بایست فروان کلماتی مانند: شادی، دوستت دارم، متشكرم، خواهش مي كنم، عزیز، پرتلاش، دوست داشتنی و ... را بارها و بارها بشنوند.
آنها هر روز به ارزیابی خود می پردازند و از خرج فروان این اکسیژن روانی احساس خوبی پیدا می کنند.
این والدین می دانند: کودکی که خودش را دوست داشته باشد، ظرفيت عشق ورزي و عشق پذيري دارد. ديگران را دوست دارد. خودش را خوب مي داند. ديگران را هم خوب مي داند. خودش را خواستني مي بيند. ديگران را هم خواستني مي بيند. با ديگران راحت است و با ديگران در مي آميزد.
این والدین، خوشحال و شادمان هر كاري بتواند براي کودکشان مي كند و از او سپاسگذار هستند كه اين فرصت را به آنها داده است تا به او مهر بورزند و طلبکار او نباشند. چرا که رشد، لذت، احساس خوب، فعالیت مغزی و شادی را در گروه ی این محبت بدون قید و شرط می دانند.

گروه روانشناسی بازی
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان علي خوشتيپ
20 فروردین 92 0:46
خصوصي
سپیده از وبلاگ "کودک من"
20 فروردین 92 2:15
با این مطلب مفید بر آن شدم تا بیشتر از قبل محبتم رو به خانوادم ابراز دارم. با تشکر فراوان.
خاله نرگس
20 فروردین 92 14:22
مرسی عزیزم.