پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 19 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

بریدن بند ناف روانی فرزندان بین 8 تا 12 سالگی

1391/11/12 16:15
5,707 بازدید
اشتراک گذاری

کودک تا قبل از 7 سالگی چون گرفتاری خودمداری و خودمحوری است تفاوتی بین خودش و دیگری نمیذاره لذا تو روابطش یا از سر اطاعت و احترام برمیاد یا در چارچوب جنگ و دشمنی میره... اما بعد از این سن بین خودش و دیگران تفاوتی میگذاره و رفتار و گفتار دیگران را متفاوت از خودش میبینه و چون خودش رو از دیگران جدا میکنه مایل هست دیگران هم از او فاصله بگیرند و لذا در همینجاست که با موضوع فاصله گرفتن از پدر و مادر مسئله و مشکل پیدا میکنه....

سپیده عزیز برامون نظر داده:به نظر من بچه ها چه بخواهیم و چه نخواهیم وابستگی بوجود می یاد و فکر کنم تا 15 سالگی هم ادامه داده باشه. البته قطعا نمی دونم و تو یه کتاب خودندم. راستش برای کسی مثل من که بیشتر وقتا من و دخترم تو خونه هستیم و اکثرا تنهاییم حق می دم که بهم وابسته بشه. من خودمم به خانوادم خیلی وابسته بودم ولی الان نه.
http://koodakeman91.niniweblog.com/

مامان آبتین نوشته :
من از بدو تولد پسرم تا الان سعی کردم تا وابستگی به معنای ضربه زننده و عدم استقلال براش پیش نیاد وقطعا آینده ش هم به امید خدا در این مورد روشنه !
سوال شما جای تامل و تشکر داره چون اگه مردم ما فرزندانشون و خصوصا پسرها رو وابسته بار نمی آوردن این همه زندگیها بامشکل مواجه نبود و اختلافات خانوادگی وجود نداشت مثل ارتباط وحشتناک عروس و خانواده شوهر توی جامعه ما!
اگه زنان یک اجتماع همت کنن حتما آرمانشهر خواهیم داشت

http://abtinjan.niniweblog.com/

شیمای عزیز نوشته :من وابستگی فرزندم به من رو تا حدی دوست دارم،البته رووش نمیشه اسم وابستگی گذاشت...
فکر میکنم از سه سالگی به بعد باید این وابستگی رو از بین برد...
مثل ثبت نام در کلاسهای مهدکودک مورد تائید...
کلاسهای آموزشی و...

 بریدن بند ناف روانی فرزندان بین 8 تا 12 سالگی

کودک تا قبل از 7 سالگی چون گرفتاری خودمداری و خودمحوری است تفاوتی بین خودش و دیگری نمیذاره لذا تو روابطش یا از سر اطاعت و احترام برمیاد یا در چارچوب جنگ و دشمنی میره... اما بعد از این سن بین خودش و دیگران تفاوتی میگذاره و رفتار و گفتار دیگران را متفاوت از خودش میبینه و چون خودش رو از دیگران جدا میکنه مایل هست دیگران هم از او فاصله بگیرند و لذا در همینجاست که با موضوع فاصله گرفتن از پدر و مادر مسئله و مشکل پیدا میکنه....اگر پدر و مادر مخصوصا بین 8 و 9 سالگی تا 11و12 سالگی فرزندشونو کمک کنند که از اونها فاصله بگیره و به او اجازه بدهند که در منزل دوستان و خویشاوندانی که به اونها اطمینان دارند شبی رو بگذرونه و فرزندشون به این نتیجه برسه که من بدون پدر و مادر هم زنده هستم و میتوانم خوشحال و راحت و آسوده باشم اونوقت است که در واقع فرزندشون بند ناف روانیشو از پدر و مادر میبره و اون نیاز دائمی همیشگی که برای زنده ماندن و خوب و خوش بودن رو تا حدود زیادی به اونها داره کاهش میده و کنار میذاره.

لذا میبایست در این دوران همچنان که مرکز اصلی توجه و ارتباط او پدر و مادر و خانواده است دوستان و دیگران هم نقش مهم و اساسی در زندگی او پیدا کنند

لذا در این دوران است که ممکن است حتی به نوعی از پدر و مادر انتقاد یا سرزنش کنه یا اونها رو مسخره کنه و در حالیکه باید بدانیم هر انچه که او امروز انجام میدهد را در گذشته از ما اموخته است و با وجود اینکه تصور غلط ما اینست که او به ما بی حرمتی میکند ولی در واقعیت چنین نیست... زیرا کودک در این دوران به نوعی مایل هست بین خودش و پدر و مادر خطی بکشد و به نوعی جدایی و استقلال خودشو اعلام کنه و پدر و مادر باید بدونند این کوشش کودک در واقع همان فریادی است که در وقت تولد برای بریدن بند ناف خود داشته و در اینجا در واقع میخواهد بند ناف روانی خود را از پدر و مادر قطع کند و از طریق انتقاد و مسخره کردن کوششی در جهت کم کردن نقش پدر و مادر در زندگی خودش میکنه.

فقط پدر و مادر عزیزباید بدونید که اگه شما خودتون کسی هستین که به پدر و مادر خودتون وابسته هستین یعنی فکر و احساس اونها تو زندگی شما تاثیر میزاره و فکر و احساس مستقل و جدایی ازونها ندارید... بهتره اول در این مورد بند ناف روانی خودتونو ببرید چون کسی که زبان ژاپنی بلد نباشه نمیتونه به فرزندش ژاپنی یاد بده.....امیدوارم هرچه زودتر این بلای خانمان سوز وابستگی که یکی از بزرگترین مشکلات مردم ایران هست از این مملکت ریشه کن بشه.
 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان مهدیار
11 بهمن 91 16:54
سلام

واقعا خسته نباشید وبلاگ خیلی زیبا و پر محتوایی دارید

ببخشید یه سوال داشتم از خدمتتون

پسر من 12 ماهشه و هیچ کلمه ای به جز دددددد نمیگه البته به توپ هم میکه په

خیل نگرانم میشه راهنماییم کنید؟


عزیز من نگران نباش از بچه تا14 ماهگی فقط تا 2کلمه اونم نه به صورت واضح باید انتظار داشت
مامان مهدیار
11 بهمن 91 17:07
راستی بااجازه لینکتون کردم