پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 20 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

کمک کردن به کودکان برای کنترل کردن ترسهای شایع در اوایل کودکی

1392/9/29 21:18
3,880 بازدید
اشتراک گذاری
هیولاها ، ارواح ، و تاریکی: تا زمانی که کودک بهتر بتواند ظاهر را از واقعیت تشخیص دهد ...

 هیولاها ، ارواح ، و تاریکی: تا زمانی که کودک بهتر بتواند ظاهر را از واقعیت تشخیص دهد . او را در معرض داستانهای ترسناک در کتابها و در تلویزیون قرار ندهید . اتاق کودک را دقیقا ( وارسی کنید ) تا او بفهمد که هیچ هیولایی در آن وجود ندارد . چراغ شب خواب را روشن بگذارید ، کنار تخت کودک بنشینید تا به خواب رود ، و اسباب بازی دلخواه او را کنارش قرار دهید .


کودکستان یا مهد کودک : اگر کودک در برابر رفتن به کودکستان مقاومت می کند ولی وقتی که آنجاست خوشحال است ، در این صورت احتمالا ترس او از جدایی است . در چنین شرایطی ، در حالی که به آرامی استقلال را تشویق می کنید ، محبت و دلسوزی به او نشان دهید . اگر کودک از بودن در کودکستان می ترسد ، دریابید چه چیزی برای او ترسناک است – معلم ، کودکان ، یا شاید محیط شلوغ و پر سر و صدا . با همراهی کردن کودک ، بیشتر از او حمایت کنید و به تدریج مقدار زمان حضور خود را کاهش دهید .

حیوانات : کودک را وادار نکنید با سگ،گربه ، یا حیوان دیگری که ترس برانگیز است روبه رو شود.اجازه دهید کودک خودش آنها را امتحان کند . نشان دهید که چگونه حیوانی را بغل و نوازش میکنند،و به بچه بگویید که وقتی به آرامی با حیوانات برخوردار شود، آنها مهربان هستند . اگر بچه از حیوان بزرگتر است ، به این صورت تأکید کنید : ( تو خیلی بزرگی .این بچه گربه احتمالا از تو می ترسد).

ترس های شدید : اگر ترس کودک شدید است ، برای مدت طولانی ادامه یافته ، در فعالیت های روزمره اختلال ایجاد کرده و نمی توان آن را به شیوه هایی که در فوق توصیه شد کاهش داد، به سطح فوبی رسیده است . گاهی فوبی ها با مشکلات خانوادگی ارتباط دارند و برای کاهش دادن آنها مشاوره ضرورت دارد . در مواقع دیگر ، هنگامی که توانایی خودگردانی هیجان کودک بهبود می یابد ، فوبی ها بدون درمان کاهش می یابند
.از لقاح تا کودکی(جلد اول)– تألیف: لورا برک – ترجمه:یحیی سید محمدی– صفحه 449 )

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

mamanenini
1 دی 92 10:25
سلام گلم نعمت های آسمان همیشه برف و باران و نور نیست،گاهی خداوند دوستانی به ما هدیه میکند،از جنس آسمان،به زلالی باران،به سفیدی برف و روشنایی نور. یلداتون خجسته.