پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 17 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

حس شوخ طبعی را در کودکان پرورش دهید

1392/8/27 10:53
3,777 بازدید
اشتراک گذاری

حس شوخ طبعی را در کودکان پرورش دهید و به او بیاموزید که منشاء شادی درون هر فرد است...

 

حس شوخ طبعی را در کودکان پرورش دهید و به او بیاموزید که منشاء شادی درون هر فرد است.
شوخ طبعی به ما یاد می دهد و کمک می کند تا لحظات سخت را پشت سر بگذاریم و تنش ها را کاهش دهیم. زمانی که می خندیم مغز ما شروع به ترشح آندروفین می کند که موجب احساس شادی، تحریک قلب و تقویت دستگاه ایمنی می شود. حس شوخ طبعی مانعِ جدی خشک شدن وظایف پدر و مادر و مربی می شود. اگر پدر و مادر در حین تربیت فرزندشان شاد و شوخ نباشند، نمی توانند فرزندشان را بدون قید و شرط دوست داشته بدارند و روش تربیتی بدون انعطافی را بر آنان اعمال می کنند.
شوخ طبع باشید تا اعتماد به نفس فرزندتان را بالا ببرید. فرزند شما خوش اخلاقی و شوخ طبعی تان را بیشتر از ظاهرشما، آشپزی کردن تان و کتاب خواندن تان را به یاد می آورد.
کودکان نیاز دارند بدانند که شادی یعنی این که چگونه فکر می کنیم و چگونه به زندگی نگاه می کنیم. همان طور که بودا گفته است «هیچ راهی برای شاد بودن نیست، شادی خود یک راه است». شادی از دوست داشتن خود و داشتن احساس خوب در مورد خودمان ناشی می شود. از اعتماد به نفس ناشی می شود نه از مالکیت و برنده شدن. شادی از احساس خوب در مورد آن چه توانایی انجامش را داریم، رویارویی با مخاطرات، حل مشکل، مهارت بالا و لذت بردن از کارمان، حاصل می شود. این به کودکان انگیزه می دهد تا جست و جو کنند و اجتماعی شوند و چیزهای تازه ای خلق کنند.
زمانی که کودک خودش را دوست داشته باشد، عادت نمی کند تا شخص دیگری به او اعتبار دهد، او را کامل کند، او را تصویت کند یا به او محبت کند. هر قدر که شادتر باشد، دوست داشتنی تر است و بیشتر مورد توجه دیگران است. وقتی کودک یاد می گیرد که شادی از خود او بر می خیزد و مشروط به دیگران نیست، احساس آرامش و قدرت می کند و احساس می کند زندگی تحت اختیار اوست.
گفتن جوک راه خوبی است برای این که دیگران را بخندانیم. تشویق کودکان به خندیدن و شاد بودن یکی از مهم ترین کارهایی است که شما می توانید آن را انجام دهید.
  (یادآوری) والدین باقاعده به هیچ وجه پذیرای جوک هایی که در آن تمسخر و توهین است، نیستند. و ناراحتی خود را ابراز می کنند.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)