پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 15 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

مکیدن انگشت در کودکان

1392/8/27 10:49
5,168 بازدید
اشتراک گذاری

مکیدن انگشت از سوی نوزادان فعالیتی کاملاً طبیعی و اقدامی برای رسیدن به آرامش است. تا زمانی که کودک کمتر از 5 سال دارد،...


مکیدن انگشت از سوی نوزادان فعالیتی کاملاً طبیعی و اقدامی برای رسیدن به آرامش است. تا زمانی که کودک کمتر از 5 سال دارد، انگشت مکیدن او نباید باعث نگرانی شود. متاسفانه برخی از والدین زمانی می خواهند مانع مکیدن انگشت از سوی فرزندانشان شوند که آنها هنوز به درک درست نرسیده اند. فراموش نکنیم که برداشت بچه ها از دنیای اطرافشان به کلی با برداشت بزرگترها تفاوت دارد. برداشت بچه ها با بزرگ شدنشان به تدریج تغییر می کند. حال سوالی که برای ما والدین ایجاد می شود این است که اگر مکیدن انگشت در نوزادان و کودکان طبیعی است، پدر و مادر چگونه می توانند مانع ادامه دار شدن آن شوند؟ قبل از هر کار باید رشد احساسی و عاطفی کودک خود را درک کنید. باید بدانید برای اینکه او سالم و شاد باشد به چه چیزهایی نیاز دارد و نیاز های او را به موقع برآورده سازید تا اینگونه احساس امنیت در کنار شما به خوبی در او شکل بگیرد . بعد از آن روزی با نظم و ساختار را برای کودک خود در نظر بگیرید. کودکی که روزهایش را جلوی تلویزیون و بدون برنامه ریزی می گذراند،انگشت بیشتری می مکد. بهتر این است که بچه ها با فعالیت های دیگری سرگرم شوند و وقت مفیدی را در منزل بگذرانند. علاوه بر موارد ذکر شده شرایط روانی و عاطفی خانواده و ارتباط سالم پدر و مادر به لحاظ روانی و عاطفی ، مراقبت عالی از کودک در مهد و کودکستان ها نیز از مواردی است که باید مدنظر داشته باشیم. رشد عقلانی کودک از موارد دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.کودک باید به درجاتی از رشد عقلانی رسیده باشد که با شما همکاری کند. یادمان نرود که نباید به بچه ها فشار بیاوریم که بالاتر از حد توان خود کاری انجام دهند.

بعد از اینکه رفتار مکیدن انگشت را به لحاظ فیزیولوژی و روانی کودک درک کردید می توانید از یک متخصص جهت ترک عادت کمک بگیرید.توجه داشته باشید، آرامش و نگاه مثبت شما به مراحلی که کودکتان در کنار شما طی می کند بسیار مهم است. او در کنار شما با صبر وشکیبایی می تواند آرامش و اشتیاق بیشتری برای ترک عادت داشته باشد.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)