پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 18 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

پوشش مادر در منزل چگونه باید باشد؟

1391/10/2 15:38
20,741 بازدید
اشتراک گذاری

1- بچه من پسر هست، از چه زمانی باید لباس پوشیده جلوش پوشید. منظورم این هست که آیا نوع پوشش و باز بودن لباس مادر ممکنه که روی بچه تاثیر داشته باشه؟ آیا باید در این مورد دقت به عمل بیاد یا خیر.

2- آیا بوسیدن و در آغوش گرفتن پدر و مادر جلوی بچه ها اشکالی دارد یا خیر؟ آیا روابط ساده احساسی رو هم باید سانسور کرد؟

 

مامان آبتین عزیز جواب داده: من فکر نمیکنم بوسه هایی که نشانگر محبتند و عاری از جلوه های جنسی باشند اشکالی داشته باشند ! به نظرم دیدن اینکه بین والدین محبت وجود دارد برای بچه احساس امنیت می آورد !
میتوان بچه را نیز شریک این بوسه کرد همزمان !

سپیده جان عضو فعال وبمون جواب داده : یه دوستی دارم که می گفت هر وقت جلوی پسر 3 سالم لباس باز می پوشم مدام بهم نگاه می کنه و از بالا تا پایین رو برانداز می کنه. به نظر من شاید جلوی جنس پسر باید رعایت کرد و برعکس یکی از دوستام که دختر داره می گفت که دخترم هیچ عکس العملی نشون نمی ده. شایدم بابت این بود که مادرش از اول اینجوری جلوش پوشیده و اونم عادت کرده.
در مورد بوسیدن پدر و مادر جلوی بچه ها به نظر من بچه ها محبت رو بین اونا می بینن.

یه مامان عزیز جواب داده :مهرومحبت نسبت به هم دیگه ایراد نداره بچه این کارهارو از پدرومادرش یاد میگیره واز وقتی که بچه خوب و بد رو تشخیص داد بهتره لباسهای مناسب پوشید نه افراط نه تفریط بلکه تعادل. باید بهترین هارو به کودک دلبندمون اموزش بدیم .داشتن چشم پاک و ابراز عشق و استفاده از کلمات محبت امیز از جمله ی ان است.

مامان نازنین زهرا جان جواب داده : منم میگم تا یک حدی ایراد نداره بوسیدن معمولی اونم در شرایط معمولی مثلا پدر میاد خونه با همسر و فرزنداش روبوسی کنه یا شبای عید و مناسبت ها یا گاهی برای تشکر به نظرم خوبه
لباسم جلوی پسر بچه ها حساس تره اما بازم جلوی دختر هم باید مراعات بعضی چیزها رو کرد و باید چشمشون عادت کنه لباس باز از لباس جلف متفاوته و به نظرم نباید لباس جلف جلو بچه پوشید اگرم خیلی بسته باشیه و خیلی حساس باشیم مطمئنا بچه جای دیگه میبینه و چون چشمش عادت نکرده حساس تر میشه

زیبای عزیز جواب داده :بوسيدن معمولي نه ايرادي نداره ولي ممكنه بچه جايي تعريف كنه كه خوشايند ما نباشه ابراز محبت فقط با بوسه نيست ميتونيم از كلمات محبت آميز استفاده كنيم البته من ميگم اعتدال اولين حرف رو ميزنه در مورد لباس هم با ماماني و بابايي موافقم.

عمو روحانی عزیز جواب داده: در مورد پوشش جلوی فرزندان اینو بگم که در قران کریم هست هنگامی که بجه ها خوب و بد رو تشخیص می دهند پوشش خودتون رو دقت داشته باشید.و اما در مورد در آغوش گرفتن و بوسیدن والدین اینرو بگم که همانطور که فرزمدان از تقریبا دو سال به بعد روی حرکات والدین حساس میشون و دقیقا همان حرکات را انجام میدهند بهتر است که این گونه کار ها در خفا انجام بشود.

از نظر تربیتی و روان شناختی؛ از نظر تربیتی باید بگوئیم کودک به راحتی رفتار و صدای مادر را تشخیص می‎دهد و آن را دنبال می‎کند. رفتار مادر برایش کاملاً آشنا است و حافظه‎اش مملو از خاطراتی از این رفتارها می‎باشد کودک از رفتار و شکل آنها عکس برداری می‎کند و در حافظه خود انبار می‎کند.

پایه‎های اساسی رشد شخصیت کودکان و نوجوانان از طریق تقلید نهاده می‎شود و این شیوه تقلید هم از راه شنیداری و هم از طریق بصری حاصل می‎شود. تقلید و الگوپذیری از ویژگیهای دوران کودکی است، کودک هر آنچه را که ببیند براساس تقلید می‎پذیرد، و مطابق آنها عمل می‎کند، بدون اینکه از خوبی و بدی آن اطلاع داشته باشد.

چشم و گوش کودک، چون دریچه‎ای باز است می‎بیند ذهن کودک چون دوربین عکاسی است، که هر چه می‎بیند در آن منعکس شده و ثبت می‎گردد.

بنابراین رفتار والدین بخصوص مادر تأثیر فراوانی بر روی کودکان دارد. کودک نمی‎تواند در کارهایش هدف‎گیری درستی داشته باشد، لذا تمام توجه‎اش به پدر و مادر و اطرافیان است، اعمال و حرکات آنها را مشاهده می‎نماید و از آنان تقلید می‎کند.

کودک شکل پوشش مادر را تقلید می‎کند اگر مادر همیشه با پوشش مناسب در مقابل فرزندان خود ظاهر شده باشد. کودک هم سعی می‎کند همان پوشش را از مادر تقلید کند. و در دوران نوجوانی که نوبت به انتخاب می‎رسد سعی می‎کند با مادر همانندسازی کند و همان شیوه مادر را برای خود انتخاب کند.

یکی از اشتباهات بعضی والدین این است که تصور می‎کنند بچه‎ها چیزی نمی‎فهمند لذا با پوشش نامناسب در جلو فرزندان خود ظاهر می‎شوند. غافل از اینکه کودک آنچه را می‎بیند در حافظه خود ضبط کرده و روزی نمونه آن را از خود بروز خواهد داد.

بنابراین مادر قبل از پنج سالگی در مقابل کودکان پوشش مناسب داشته باشد تا تصویری که در ذهن کودک از مادر باقی می‎ماند، تصویری زیبا و آراسته باشد. و الگوی مناسب از پوشش در ذهن کودک نقش ببندد.

هر چه کودک بزرگتر می‎شود ضرورت این عمل بیشتر می‎شود چون کودک بسوی بیدار شدن غریزه جنسی پیش می‎رود و برخورد با پوشش نامناسب مادر و خواهر او را تحریک می‎کند.

امّا اینکه بگوئیم بچه را با چنین وضع و پوشش عادت دهیم تا در محیط اجتماعی وقتی با چنین صحنه‎هایی برخورد می‎کند برای آنها تحریک آمیز نباشد. تجربه غرب نشان داده چنین امری اتفاق نمی‎افتد. زیرا که روحیه تنوع طلبی انسان به دنبال شکل‎های دیگر می‎رود. و شهوت حالت سیری ناپذیر دارد.

 

لطغا رشد تمایلات جنسی در کودکان در دوره های مختلف را مطالعه کنید .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

سپیده
28 آذر 91 0:13
سلام خانمی. اخه اگه ما بخواهیم با پوشش درست جلوی بچه ها بیایم یه خرده برای شوهرها سخت می شه. همین الان با اومدن بچه داریم از شوهرامون دور می شیم و بخواهیم این نوع پوشش رو هم داشته باشیم که دیگه هیچ.
راستی خانمی تو پیوندهای روزانه لینکتون کردم
http://koodakeman91.niniweblog.com/


ممنونم عزیزم. من نتونستم متاسفانه مطلب جالبی در این ضمینه پیدا کنم . اما بسته به شرایط و فرهنگ خاص هر منطقه و ارزیابی شخصی هر کی خودش بهتر میدونه تا چه حد باید این اعتدال برقرار باشه
مامان تسنیم سادات
28 آذر 91 11:21
خیلی عالی بود و استفاده کردیم
مامان بهداد
28 آذر 91 15:54
سلام مامان جان. مرسی از راهنمایی و پیگیری تون. زحمت کشیدید و از شما سپاسگزارم.


خواهش میکنم عزیزم