پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 16 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

از زاويه ي ديد كودكان نگاه كنيد

1392/4/29 0:35
4,201 بازدید
اشتراک گذاری

اغلب بچه ها می خواهند دیرتر از ساعتی که برای شان تعیین شده به رختخواب بروند. دوست دارند فقط خود را به بستنی و شکلات ببندند.

از زاويه ي ديد كودكان نگاه كنيد

اغلب بچه ها می خواهند دیرتر از ساعتی که برای شان تعیین شده به رختخواب بروند. دوست دارند فقط خود را به بستنی و شکلات ببندند. دوست دارند بی هیچ عذری از مدرسه غیبت کنند و در عوض در خانه بمانند. بسیار خوب، ما هم می دانیم که کار درستی نمی کنند، می خواهیم کاری کنیم که مطابق میل ما رفتار کنند. اما این بدین معنا نیست که نمی توانیم خودمان را جای آ...ن ها بگذاریم و از دریچه ی چشم آن ها به موضوع نگاه کنیم.
توجه داشته باشید، بچه ها اغلب به شکلی متفاوت از ما به دنیا نگاه می کنند. بعضی وقت ها همان دید ما را دارند، اما ما واقعاً به زاویه ی دید آن ها توجه نمی کنیم. مهم است به بچه ها نشان دهید که عقاید آن ها را درک می کنید.
به عنوان مثال اگه كودك شما اتاقش رو مرتب نكرده، و يا تكاليف رو نيمه تمام رها كرده و مي خواهد از تلويزيون و يا كامپيوتر استفاده كند مي تواند اين گونه عمل كرد: مي دونم خيلي دوست داري تلويزيون نگاه كني و يا كامپيوتر بازي كني اما متاسفم اول كارت رو تموم مي كني بعد از كامپيوتر استفاده مي كني! بدون جر و بحث و كش دادن، مانع اين كار مي شويد البته با درك احساس كودكتان!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان دیانا
29 تیر 92 0:50
سلام بابت مطالب آموزندتون بینهایت ممنون.من خیلی دوست دارم وبلگتون رو تو لینک دوستان دخترم بذارم میشه آدرس سایت بدین به من؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


http://psychology.niniweblog.com