پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 4 ماه و 18 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

معماري هوش

1393/2/3 15:19
5,685 بازدید
اشتراک گذاری

موسیقی تحقیقات نشان می‌دهد بچه‌هایی که به‌طور مداوم کلاس موسیقی رفته‌اند در مقایسه با بچه‌ها...                      

 معماري هوش 1. موسیقی تحقیقات نشان می‌دهد بچه‌هایی که به‌طور مداوم کلاس موسیقی رفته‌اند در مقایسه با بچه‌های دیگر در آزمون‌های بهرة هوشی نمرات بالاتری می‌گیرند. در حقیقت، آموزش موسیقی به همه کمک می‌کند، پیر و جوان. نمونه‌ای از این تحقیقات در دانشگاه نورث‌وست انجام گرفته است. 2. ورزش اندام مناسب توانایی یادگیری شما را افزایش می‌دهد. بعد از ورزش، افراد لغات جدید را 20 درصد سریع‌تر یاد می‌‌‌گیرند. نمونه‌ای از این تحقیقات در سال 2007 توسط محققان آلمانی انجام شد. 3. برای بچه‌های خود کتاب نخوانید، با آنها کتاب بخوانید! اگر کودکی دارید که در حال یاد گرفتن مهارت خواندن است، موقع خواندن کتاب توجه او را به کلمات جلب کنید؛ فقط نخوانید و او تصاویر کتاب را نگاه کند. تحقیقات نشان می‌دهد که این استراتژی سواد اولیة بچه‌ها را بالا می‌برد، حتی بچه‌های عقب‌مانده. 4. کمبود خواب از هوش بچه‌ها می‌کاهد یک ساعت کمبود خواب باعث می‌شود که یک بچة کلاس ششم مثل یک بچة کلاس چهارم عمل کند. تحقیقات نشان می‌دهد که بین میزان متوسط خواب و نمرات تحصیلی همبستگی وجود دارد. 5. بهرة هوشی بدون خویشتن داری ارزش زیادی ندارد تحقیقات بسیاری نشان می‌دهند که قدرت اراده مهم‌ترین عامل در موفقیت فردی است. ارادة راسخ بیشتر از بهرة هوشی موفقیت تحصیلی بچه‌ها را پیش‌بینی می‌کند. 6. یادگیری یک فرایند فعال است DVDهای «بیبی آینستاین» و بازی‌های طراحی شده برای آموزش مغز موثر واقع نمی‌شود. در حقیقت، دلایلی وجود دارد که قبول کنیم این موارد حتی بچه‌ها را کندذهن‌تر می‌کنند. مغز ما طوری تکامل یافته است که از طریق انجام دادن یاد بگیرد، نه از طریق شنیدن دربارة انجام دادن یک عمل. 7. وعده‌های غذایی در مواقع مناسب برای بچه‌ها مفید است همه می‌دانند که در روز امتحان یا کنکور باید یک صبحانة مفصل خورد. بهترین غذاها آنها هستند که کربوهیدرات و فیبر بالایی دارند و به‌کندی هضم می‌شوند. اما رژیم غذایی شما در یک هفته قبل هم اهمیت دارد. 8. بچة شاد = بچة موفق بچه‌های شادتر با احتمال بیشتر به بزرگسالانی موفق تبدیل می‌شوند. شادی بر عملکرد فرد تاثیر می‌گذارد. به‌طور متوسط، افراد شاد در مقایسه با افراد غمگین هم در کار و هم در عشق موفق‌تر هستند، عملکرد بهتری دارند، شغل‌های بهتری دارند، و حقوق بالاتری می‌گیرند.   9. گروه همسالان اهمیت دارد یک مطالعه در کالج دارتموث نشان داد که وقتی بچه‌های با معدل پایین با بچه‌های با معدل بالا هم‌اتاقی می‌شوند میانگین نمرات آنها افزایش می‌یابد. 10. به بچه‌ها باور داشته باشید وقتی به معلمان گفته شد که بچه‌های خاصی در یک کلاس باهوش‌تر هستند، عملکرد تحصیلی آن بچه‌ها افزایش یافت، اگرچه آن بچه‌ها به‌طور تصادفی انتخاب شده بودند. روزنتال و لنور جاکوبسن (1968) این مطالعه را در کلاس درس انجام دادند. در پایان سال تحصیلی، 30 درصد از بچه‌هایی که به‌طور تصادفی انتخاب شده بودند به‌طور متوسط 22 نمرة بهرة هوشی بیشتر کسب کردند، و تقریبا تمام آنها حداقل 10 نمره بیشتر به دست آوردند.

پسندها (4)

نظرات (5)

سمیه
4 اردیبهشت 93 10:53
سلام و خسته نباشید سوال دارم دختر من 5 سالشه ولی هر چیزی که میخوره بالخص ناهار و شام ببخشید سریع میره دستشویی و زیاد مدفوع میکنه . راستش من نگرانم چون دخترم خیلی لاغره احساس میکنم هر چی میخوره بیشترش دفع میشه و چیزی جذب بدنش نمیشه لطفا منو راهنمایی کنید . ممنونم
زهره یوسفی روانشناس كودك
پاسخ
دوست عزیز ترجیحا به متخصص کودک مراجعه کنید
آوای سکوت
4 اردیبهشت 93 11:26
ممنون استفاده کردم. مطلب خوبی بود
نفس
6 اردیبهشت 93 0:13
سلام من یه مشکلی دارم میشه کمکم کنید من همش فکر میکنم تنهام و هیچ وقت این تنهایی برام پایانی نداره بیشتر اوغات گریه میکنم انگار خستم همش اهنگ های گریه دار گوش میدم من باید چیکار کنم خواهش میکنم کمکم کنید ؟ [قلب شکسته]
زهره یوسفی روانشناس كودك
پاسخ
دوست عزیز به یک روانشناس یا مشاور رجوع کنید لطفا،
مامان کوثری
11 اردیبهشت 93 10:05
سلام عزیزم من همچنان منتظر شما هستم که به من جواب بدین ممنونم
زهره یوسفی روانشناس كودك
پاسخ
سلام عزیزم زینب جان در چنین مواقعی تا میتونی حواسش رو به کار دیگه ایی پرت کن و با بازی دیگه ایی سرگرمش کن
دکتر میری
23 آذر 96 18:00
البته اینکه موسیقی تاثیر مثبت داره بر روی مغز هنوز یه تئوری است و اثرات مخربی هم میتوان برای موسیقی در نظر گرفت .