پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 15 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

مدل سازی هوش هیجانی از خانه شروع می شود

1401/3/3 12:46
482 بازدید
اشتراک گذاری

والدين از دوران کودکی شروع به آموزش سواد عاطفی به فرزندان خود می کنند. چپمن می‌گوید: «یکی از چیزهایی که در سال‌های اولیه واقعاً مهم است این است که بچه‌ها بتوانند احساس خود را درک کنند و بتوانند کلماتی را برای آن احساسات بیان کنند تا اینکه عمل کنند.

او می گوید که اوج زمان پرخاشگری فیزیکی در کودکان بین دو تا پنج سالگی است – قبل از شروع مدرسه. این زمانی است که بچه ها به دلیل نداشتن زبان کافی برای بیان خود، چنگ می زنند، می زنند یا گاز می گیرند. اما ارتباط پرخاشگرانه آنها فرصتی را برای والدین فراهم می کند تا به آنها کمک کنند تا این احساسات را نام ببرند و آنها را - از طریق بازی یا تعدیل بازی آنها با سایر کودکان - در مورد چگونگی کنار آمدن با آنها راهنمایی کنند.

می دوونگ، مدیر آموزش والدین برای شش ثانیه، می‌گوید والدین باید هوش هیجانی خود را نیز از نزدیک بررسی کنند. دوونگ می گوید: «این با خودآگاهی خودمان شروع می شود. سازمان او دریافته است که والدینی که در کارگاه های EQ شرکت کردند، تعاملات خانوادگی بهتری نیز داشتند.

آیا تا به حال به فرزندانتان گفته اید که وقتی غمگین یا ناامید هستند، "بمکید"؟ یا به کودکی که گریه می‌کند با «حالت خوب است» یا «غمگین نباش» پاسخ داد؟ این خیلی همدلانه نیست. کاهش سرعت و تلاش برای نادیده گرفتن احساسات فرزندانمان هدف است.

فریدمن، پدر دو نوجوان، فکر می‌کند والدین تمایل دارند احساسات کودکان را نادیده بگیرند، زیرا ما نمی‌دانیم با آنها چه کنیم - احساسات آنها به قدری بزرگ و خام هستند که می‌خواهیم هرچه سریع‌تر کلید خوشحالی را برگردانیم.

فریدمن می‌گوید: «وقتی بچه‌هایم احساسات شدیدی را ابراز می‌کنند، من احساس ناراحتی می‌کنم. اما یکی از چیزهایی که آموخته ام این است که در بیشتر مواقع، مجبور نیستم کاری انجام دهم. بچه ها گریه می کنند و شما می خواهید آن را درست کنید. در عوض، فقط بنشین. زبونتو گاز بگیر." شما می توانید احساسات آنها را تأیید یا منعکس کنید، اما در نهایت، او می گوید: «وظیفه آنها این است که یاد بگیرند چگونه آن را برطرف کنند. شما می توانید با مربیگری در لحظه به آنها کمک کنید."
EQ بالا به عنوان یک نیاز شغلی
شرکت‌ها می‌دانند که کارمندانی که از نظر هوش هیجانی نمره خوبی می‌گیرند، نه تنها می‌توانند کار را انجام دهند، بلکه برای خواندن موقعیت‌های محل کار، کنار آمدن با همکاران، همکاری و حل مشکلات نیز مجهزتر خواهند بود.

کارفرمایان امروزی به دنبال افرادی با EQ بالا هستند. استیون استین، مدیر عامل Multi-Health Systems، یک شرکت انتشاراتی آزمایشی که EQi را ارائه کرده است، می‌گوید: ما با شرکت‌هایی مانند Google، American Express و FedEx کار می‌کنیم - و وقتی افراد را انتخاب می‌کنند، در فهرست آنها قرار دارد. یکی از اولین تست های هوش هیجانی او می‌گوید: آزمایش کارمندان احتمالی - معمولاً به عنوان بخشی از فرآیند مصاحبه نهایی - تا زمانی که به شغلی که برای آن درخواست می‌کنند مربوط باشد، قانونی است.

استین، که نویسنده The EQ Edge: Emotional Intelligence and Your Success و Emotional Intelligence for Dummies نیز هست، می‌گوید: «وقتی افراد را انتخاب می‌کنیم، داده‌های بسیار سختی را دریافت می‌کنیم.

کارفرمایان که EQ متقاضیان را آزمایش می‌کنند، یک تغییر اساسی در تفکر را نشان می‌دهد، و این دلیل بیشتری است که من به پرورش هوش هیجانی فرزندانم ادامه خواهم داد. EQ آنها - همراه با ضریب هوشی آنها - به هموار کردن مسیر موفقیت در آینده در همه جنبه های زندگی کمک می کند.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)