پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 17 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

اهمیت ایجاد رابطه دوستی سالم و درست برای فرزندان

1392/4/9 0:53
4,424 بازدید
اشتراک گذاری

اول اینکه 80 درصد دوستای بچه ها بهتر است از همجنساشون باشه

 

1-اول اینکه 80 درصد دوستای بچه ها بهتر است از همجنساشون باشه

2-بچه ها در سنین کودکی تا 5 سالگی احتیاج به مواظبت و مراقبت دارند تا با هم اشکال و اختلاف پیدا نکنند و هم رابطه سالم و دوستانه رو یاد بگیرند و از حدود 5 یا 6 سالگی به بعد چون گرایشهای جنسی اشکار و پنهان دارند که میتونه مساله آفرین باشه یک مواظبت و مراقبت از راه دور لازم و ضروریه تا خیالمون راحت باشه اتفاق بدی بین بچه ها حتی اگه همه پسر یا همه دختر هستند نمیفته و بعد هم اینکه مطمئن باشیم در زمینه جنسی اتفاقی براشون نمیفته.

3-بچه ها تا 12 سالگی باید کمکشون کنیم رابطه خوب رو که مبتنی رو یاری و همکاری و دوستی و صمیمیت و پذیرفتن سهم و نقش و قسمت خودشون از هر موضوعی است رو یاد بگیرند و این موضوع کاملا لازم و ضروری است و باید به عنوان یک اموزش فوق العاده مهم بهش نگاه شود..تا جائی که میتوان گفت اموزش رابطه خوب با دوستان به بچه ها اهمیت بیشتری از اموزش جغرافی و فیزیک و شیمی به اونها داره

وقتی بچه ها بدونن شما در جریان هستین مثلا میان به شما میگن که فلان دختر یا پسر این حرف رو میزنه یا فلان کار رو میکنه و یک فرصت خوبی به شما میده که شما بتونید کمک و اگاهی لازمو بهش بدین و جنبه های مثبت و منفی یک رفتار رو به بچه ها بیاموزیم.

4-بین 6 تا 18 سالگی یک عامل بسیار مهم در ساختن یا ویران کردن بچه های ما عامل دوستی است که باید بینهایت بهش توجه کرد و کمکشون کرد دوستان خوبی پیدا کنند و رابطه خوبی باهاشون برقرار کنند.

دکتر هلاکویی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان کیانا
9 تیر 92 11:36
مامان روانشناس سلام .
دخترم کیانا یک سال و پنج ماهشه و به نظر من روابط اجتماعی خوبی نداره و خیلی کم رو است ، طوری که گاهی تو جمع از جفت من تکون نمی خوره و هیچ کاری نمی کنه و من از این موضوع خیلی ناراحت هستم البته می دونم که ریشه این اخلاقش در این هست که ما کیانا رو زیاد بیرون نبردیم و اکثر مواقع تو خونه است به خاطر مشغله کاری که من و باباش داریم . مثلا وقتی می بریمش پارک مات و مبهوت می مونه و تماشا می کنه گویا که تا حالا آدم ندیده و اصلا شور و هیجان از خودش نشون نمی ده .
خیلی دوست دارم دخترم دختر فعالی باشه البته در جمع ، چون تو خونه تقریبا خوبه و بازی می کنه ولی دوست دارم روابط عمومی بالایی داشته باشه . چیکار کنم ؟ لطفا راهنماییم کنید .


دوست عزیز خودتون جواب خودتون رو در قسمت سوال بیان کردید و این کاملا واضحه که کودک شما باید بیشتر در جمع باشه مخصوصا کودکان هم سن خود و البته کمی از این موضوع به اضطراب جدایی برمیگرده . دوستی همسن خودش و نه بزرگتر براش پیدا کنید تا با هم همبازی بشوند و بیشتر بازی قایم موشک رو باهاش انجام بدید