پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 19 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

پرورش و تعلیم و تربیت

1392/4/6 1:03
4,200 بازدید
اشتراک گذاری

کار پدری و مادری پرورش و تعلیم و تربیت کودکان است...

پرورش و تعلیم و تربیت

کار پدری و مادری پرورش و تعلیم و تربیت کودکان است....اجازه بدین ببینیم که این کلمات از نظر علمی چه تعاریفی دارند:

1-پرورش : یعنی مواظبت و مراقبت از زندگی در حال رشد ،پرورش در بسیاری موارد هیچ کاری نکردن است... یک باغبان وقتی گلی میکاره صبح تا غروب نمیره با ریشه گل تو خاک ور بره... فقط آب و هوا و خاک و نور رو فراهم میکنه.....،بیش از 80 درصد کار پدری و مادری فقط مواظبت و مراقبت است و به نوعی پدر مادرها باید یاد بگیرند که فقط ناظر باشند....مثلا کودک انسانی بجز شرایط استثنایی و بیماری هیچ نیازی به دخالت اطرافیان برای غذا خوردنش ندارد....قربونتون شما همه مواد غذایی رو که برای بدن لازمه فراهم کنید و لطفا برای بچه هاتون شما تصمیم نگیرید چی بخوره و چقدر بخوره و کی بخوره...آخه به شما چه ربطی داره؟جهاز هاضمه انسان شبیه حیوانه و برای غذا خوردن هیچ نیازی به اموزش نداره.

2-تعلیم : یعنی انتقال و آموزش دانش یعنی علم،هنر،فلسفه،فن ،مهارت و ورزش به کودک انسانی..که امروزه این امور بیشتر به موسسات خارج از خانواده مربوط شده است.

3-تربیت : انتقال 5 اصل اخلاقی و انسانی به کودک انسانی است و عامل اصلی و اساسی در تربیت موضوع آزادی است و همراه این اصول اخلاقی میل به خدمت به انسان اساس تربیت است که این 5 اصل به قرار زیرند :

A: عدالت و انصاف : یعنی اون زمانی شما فرزندتونو تربیت کردین که او عادل و منصف باشه یعنی حتی اگر به ضرر خودش و عزیزانش تموم میشه وقتی در جایگاه قضاوت قرار گرفت به عدالت و انصاف حکم کنه.در جنگی شرکت نمیکنه و به دنبال رفتن جزو هیچ لشکر و گروهی نیست

B: درک واقعیت و کشف حقیقت : به دنبال درک واقعیت و کشف حقیقت میره و به هر هزینه ای راست میگه و به هر قیمت و به هر علتی به دنبال حقیقته و دروغ مصلحت آمیز در ذهنش هیچ هیچ جایگاهی نداره و توطئه و تهمت و غیبت و حسادت هیچ جایگهی در زندگی او نداره

C :آزادی و رهایی : انسانی آزاد و آزاده است یعنی دنیا رو درست و غلط و خوب و بد و زشت و زیبا نمیبینه بلکه 90 درصد دنیا رو فقط تفاوتها میدونه و باور داره شاید 5درصد دنیا خوب و 5درصد دنیا بد باشه و مابقی دنیا تفاوته و از طرف دیگه آزادی رو در انتخاب قانون درست و مفید و خوب میپذیره و از گیروگرفتاری و قید و بندهای سنت و گذشته و فرهنگ و تاریخ و جامعه و ارث تا جائیکه میتونه خودشو رها میکنه

D: محبت و عشق : علت و هدف خلقت رو محبت و عشق میدونه و این مهربانی رو نه تنها با انسان که با حیوان و طبیعت هم داره و فردی است مهربان و آماده عشق ورزی و عشق پذیری و با همه و همه جا به خوبی و مهربانی رفتار میکنه

E:حرمت و حیثیت : اصل برابری تمام انسانها از هر رنگ و نژاد و ملیت و قومیت و مذهب و جنسیت رو میپذیره و به تقدس انسانی باور داره و هیچگاه در پیشگاه هیچ بتی و به هیچ بهانه ای حاضر به مجازات یا شکنجه یا تحقیر یا تنبیه هیچ انسانی نیست و حد و حریم روانی خودش و دیگرانو میشناسه و هیچگاه به حریم و حقوق دیگران تجاوز نمیکنه.

 

سخنان دکتر هلاکویی

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

گروه برناک
6 تیر 92 9:26
ما یک گروه تحقیقاتی هستیم که در زمینه ی تجاری سازی ایده های مرتبط با بارداری و کودک یاری کار می کنیم. برای تکمیل تیم و تسریع پیشرفت کار نیاز به یک خانم دارای اطلاعات در زمینه ی بارداری و نوزاد هستیم که تا حدی با زبان انگلیسی هم آشنا باشد.
شرایط همکاری برای ما به صورت دور کاری و رد و بدل کردن اطلاعات از طریق اینترنت است و برای این کار حقوق ماهانه ثابتی را در نظر گرفته ایم.
اگر تمایل داشتید با گروه ما بیشتر آشنا شوید و شروع به همکاری کنیم لطفا اطلاعات تماس خود را به آدرس ایمیل زیر بفرستید:

kntu11811@gmail.com


ممنون از لطفتون اما متاسفانه من وقت این کار رو زیاد ندارم و این نظر رو تایید میکنم شاید مادری که این شرایط رو داره بتونه به شما مراجعه کنه .
مامان فاطمه
17 تیر 92 15:48
سلام عزیزم
ببخشید من یه مشکل با دخترم داشتم میخواستم ببینم شما میتونید راه حلی بهم ارایه بدید؟
اگه واسم کامنت بزارید تو وبلاگم ممنون میشم



دوست عزیز شما مشکلت رو بگو ببینم چیه ؟