پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 17 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

نوزادان به دعوا‌هایتان گوش می‌کنند

1392/11/5 13:26
3,364 بازدید
اشتراک گذاری
 پژوهشگران دریافته‌اند که نوزادان در دوران جنینی می‌توانند بسیار واضح صدای والدین و اطرافیان و حتی...

 پژوهشگران دریافته‌اند که نوزادان در دوران جنینی می‌توانند بسیار واضح صدای والدین و اطرافیان و حتی صدای ماشین‌ها را بشنوند و صداهای آرامبخش می‌تواند سلامت روان آنها را تضمین کند.بر اساس جدید‌ترین تحقیات صورت گرفته نوزادان آوا‌ها و موسیقی را که در زمان جنینی شنیده‌اند تا ۴ ماه پس از به‌دنیا آمدن به خاطر دارند.گفتنی است، دانشمندان در یک تحقیق منحصر بفرد سی‌دی‌هایی شامل لالایی را به ۱۲ مادر باردار اهدا کرده‌اند و از آن‌ها خواسته‌اند که به این لالایی‌ها گوش دهند و آنگاه با آزمایش بر روی مغز نوزادان به‌دنیا آمده این مادران دریافته‌اند که آن‌ها نسبت به این لالایی‌ها واکنش نشان می‌دهند و در مقابل به لالایی‌هایی که تا آن زمان نشیده بودند، هیچ واکنشی نشان نمی‌دادند.


گفتنی است، پژوهشگران با انجام آزمایشات مستمر دریافته‌اند که اثر این لالایی‌ها حداقل به مدت
۴ ماه در ذهن نوزادان باقی مانده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، جنین‌ها در رحم مادر می‌توانند تمامی صداهای محیط اطراف را بشنوند و این در ذهن آن‌ها از طریق اندازه‌گیری امواج مغزی باقی می‌ماند.

پژوهشگران استفاده از آموزش جنینی تا قبل از تولد را یک راه حل بسیار مفید برای رشد هوش و افزایش قدرت یادگیری نوزادان می‌دانند.

پزشکان همچنین دریافته‌اند که این کار می‌تواند باعث ارتباط بیشتر نوزاد با مادر شود و حتی نوزادانی به این صورت می‌توانند بهتر علائق مادر را به‌خاطر قدرت شنوایی در دوران جنینی درک کنند و در آینده با مادر خود سازگار‌تر هستند.
منبع :میگنا

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)