پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 19 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

کار را تمام کن

1392/5/23 13:13
3,793 بازدید
اشتراک گذاری

جهان از آن کسانی است که در کارشان مداومت و استمرار دارند و آن را به سرانجام می رسانند.

کار را تمام کن
جهان از آن کسانی است که در کارشان مداومت و استمرار دارند و آن را به سرانجام می رسانند. موضوع مهم و اساسی در رسیدن به هدف ها، آغازگری، استمرار و به اتمام رساندن است. بسیاری از ما قدمهای اولیه برای رسیدن به هدفی را بر می داریم، اما پیش از به انجام رساندن آن امر متوقف می شویم، چون می ترسیم پیش برویم یا دست پاچه می شویم و یا شاید به خاطر این که بی برنامه ایم و تمرکز نداریم، نمی توانیم آن را انجام دهیم. معنی اعتماد به خود در رفتار این است که نه تنها امور مهم را برنامه ریزی و شروع خواهیم کرد، بلکه آنها را دنبال کرده و به انجام می رسانیم.
از 2 سالگی به بعد با رشد ناحیه پیشانی در کودکان، آنها این ظرفیت رو دارند که کنترل بهتری بر رفتارهای ارادی خودشان داشته باشند و یک برنامه ریزی اولیه بر امور طراحی کنند. و خانواده های باقاعده این فرصت را مغتنم شمرده و اصل استمرار بر کار و اتمام آن را برای همیشه در کودک خود درونی می کنند.
چه کنیم؟
1. والدین الگوهای کودکان هستند، الگوی خوبی در به اتمام رساندن کارها باشید.
... 2. یادمان باشد برای شکل گیری یک عادت 6 هفته زمان نیاز داریم.
3. استمرار و پایان کار کودک را تشویق کنید.
4. دور بر کودک را با وسایل مختلف شلوغ نکنید. یک وسیله در اختیار کودک قرار دهید تا او به بازی بپردازد. بعد از اتمام بازی هر چند به لحاظ زمانی کوتاه، وسیله ای دیگر در اختیارش بگذارید.
5. چند دقیقه قبل از رفتن به مهمانی، اتمام کلاس، آماده شدن برای نهار و ... از کودک بخواهید کارش را تمام کند و آماده شود. این فرصت را به کودک بدهید و او نیز به تدریج می آموزد حالا که آغاز گر خوبی بوده است، پایان خوبی نیز داشته باشد.
6. به کمک یک ساعت فانتزی و جذاب زمان را تنظیم کنید و از کودک بخواهید در زمان مشخص کار را به اتمام برساند. انتظار داریم یک کودک دوساله (7 دقیقه) سه ساله (9 دقیقه) چهار ساله (13 دقیقه) پنج ساله (15) دقیقه، بر یک کار تقریبا متمرکز شوند. سخت نگیرید از زمانهای کم شروع کنید و پاداش دهید! ( منبع: بازی قالیچه ی سحر آمیز ـ کتاب هوش هیجانی. محمود حکیمی).
7. تصاویر نیمه تمام را اینترنت و فروشگاه ها تهیه کنید و با اتمام این تصاویر توسط کودک او را تشویق کنید.
8. فعاليت هايي مانند: رفتن به دكتر، بازديد از باغ وحش، رفتن به پارك، مهد كودك و... اگر جزء برنامه هاي شما است كودك مي بايست بياموزد حتما آنها را شروع كرده و به پايان برساند.
پیامد:
اگر این آموزش ها فرا گرفته شود كودك در بزرگسالی کسی می شود كه زياد از اين شاخه به آن شاخه نخواهد شد و با شروع هر دوره ي هنري، آموزشي و ... مدت طولاني تري در انجام تكاليف پافشاري مي كند و حتي تجربه شكست نيز مانع اين تلاش نمي شود.
گروه روانشناسی بازی

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)