پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 19 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

بازی با همسن

1392/2/12 21:33
4,115 بازدید
اشتراک گذاری
در مورد یه 2.5ساله که سازگاری نداره برای بازی کردن با همسن و سالای خودش.باید چیکارکرد؟؟؟مثلا با یه بچه کوچیکترازخودش اصلا اسباب بازی هاش رو نمیده
چه برخوردی مناسب تره ؟؟که نه تنها تحریک نشه بلکه سازگاریش بیشتر شه؟؟؟


اولا 2.5 سالگی یکی از بحرانی ترین دوران کودک به شمار می ره ثانیا: تا 4 سالگی مالکیت کودکان می بایست به رسمیت شناخته بشه و والدین حق ندارند اشیاء و وسایل کودکشان را به کودک دیگری بدهند مگر با اجازه ی کودک که بیشتر آنها همچین تمایلی از خود نشان نمی دهند. تا مهترین بخش یعنی من در کودکی شکل بگیرد. به همین دلیل خانواده ی باقاعده یکسری وسایل بازی به عنوان وسایل عمومی خریداری می کنند ای بسا مانند همان وسایل کودک و به هنگام ورود مهمان از وسایل عمومی استفاده می کنند در حالی که اسباب بازی اصلی کودک در جایی مطمئن که کودک از آن خبر دارد نگهداری می شود. پروش این من باعث به وجود آمدن ما خواهد شد. یعنی «من خوب هستم و دیگران هم خوب هستند.». در صورتی که این مهم با ظرافت هایش رعایت نشود زمینه ساز سه نوع تیپ در کودک می شود. یا منفعل، یا بازیگر و یا پرخاشگر.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

زيبا
13 اردیبهشت 92 13:18
سلام من در رابطه با همبازي بودن پسر 1 ساله ام با دختر عمه 2 سال و نيمه اش كه به شدت لجبازه و حركات ناشايست انجام ميده نگرانم چون ميدونم الان براي پسرم سنيه كه از طريق مشاهده ياد ميگيره جديدا كارهاي اونو تكرار ميكنه آيا امكانش هست با اون همبازي باشه ولي رفتارهاي بد اون رو ياد نگيره ممنون ميشم راهنماييم كنيد