پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 24 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

وظیفه پدر و مادر در قبال کودک

1392/2/3 1:03
6,320 بازدید
اشتراک گذاری

بچه ها هیچ هیچ هیچ مسوولیتی در قبال پدر و مادر ندارند.....فقط و فقط پدر و مادر در قبال بچه ها مسوولند...

 



بچه ها هیچ هیچ هیچ مسوولیتی در قبال پدر و مادر ند
ارند.....فقط و فقط پدر و مادر در قبال بچه ها مسوولند...

هر پدر و مادری که به اندازه سر سوزنی از فرزندش انتظار و توقع برگشت یا جبران زحماتشو داره به هیچ عنوان نمیتونه ادعا کنه که کار پدری و مادری کرده بلکه میتونه بگه من یک معامله گر و یک تاجرم ...من برای فرزندم هزینه کردم اونم باید جواب زحمات منو بده....

در کار پدر و مادری عشق بدون قید و شرط به بچه هاتون بدین...این عشق بدون قید و شرطه که وجود اونها رو میسازه یا نداشتنش ویران میکنه...هر کدوم از ماها که در بزرگسالی تشنه و گرسنه محبتیم بخاطر اینه که حتی اگر هم عشقی از پدر و مادر گرفتیم این عشق شرطی بوده یعنی به ما گفتن اگه تو پسر یا دختر خوبی باشی ما تو رو دوست داریم..

یادمه دکتر هلاکویی در یکی از سمینارهاش میگفت من به پسرم پرهام گفتم:

پرهام جان تو اگه پسر بدی بشی یا اگه قاتل بشی یا اگه جانی بشی یا اگه فاسد بشی من بازهم باز هم باز هم با تمام وجودم دوستت دارم و حتی اگه از تشنگی در حال مرگ باشم از تو انتظار اینو ندارم که یک لیوان آب که دستت هست رو که اضافیه و میخوای بریزیش بیرون بدیش به من تا منو از مرگ نجات بدی.....این یعنی عشق بدون قید و شرط...عشقی که پایه و مایه اش ایثارگریه و هیچ توقع و انتظاری توش نیست....

بسیار واضحه که اگه شما کار پدری و مادریتونو درست انجام بدین اونها بچه های مهربونی میشن و همه کار براتون میکنن ولی این ربطی به انتظار شما نداره.....

 

سخنان دکتر هلاکویی

روانشناسی نگرش: نوشته آقای مهدی گودرزی

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مهناز دشتی
15 مهر 97 15:24
عالییییییییییییییییییییی بود!