پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 4 ماه و 18 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

علم می گوید این 10 چیز به شما کمک می کند تا بچه های بسیار باهوش و موفق تربیت کنید

1400/11/1 23:59
454 بازدید
اشتراک گذاری

Science Says These 10 Things Will Help You Raise Extremely Smart and Successful Kids

در اینجا ده کاری وجود دارد که باید برای انجام دهيد.

. ١-مهارت های اجتماعی را آموزش دهید.

یک مطالعه  20 ساله  توسط محققان ایالتی پنسیلوانیا و دانشگاه دوک نشان می دهد که ارتباط مثبتی بین مهارت های اجتماعی کودکان در مهدکودک و موفقیت آنها در اوایل بزرگسالی وجود دارد. آموزش به فرزندانتان که چگونه مسائل را با دوستان خود حل کنند، وسایل خود را به اشتراک بگذارند، بدون وقفه گوش دهند و به دیگران در خانه کمک کنند، نقطه شروع خوبی است.

.٢- بيش از حد محافظت نكنيد

در عصر امروزی والدین با هلیکوپتر، بسیاری از والدین (از جمله خود من) به مشکل اجازه می دهند فرزندانمان مشکلات را حل کنند، اما برای رفع چالش ها عجله دارند

جولی لیثکات هیمز با تکیه بر یک مطالعه دانشگاه هاروارد استدلال می کند که اجازه دادن به بچه ها برای اشتباه کردن و توسعه انعطاف پذیری و تدبیر در تنظیم آنها برای موفقیت بسیار مهم است.

نیوزفلش: این کار آسانی نیست. همه ما باید بین محافظت از فرزندان خود و اجازه دادن به آنها برای مقابله با مشکلات قدم برداریم تا از آنها بیاموزیم.

. ٣- فرزندانتان را زودتر درگیر مسائل علمی کنید (سپس وقتی بزرگتر شدند استقلال را تشویق كنيد

تحقیقات نشان می دهد که خواندن برای فرزندانتان و آموزش زودهنگام ریاضی به آنها می تواند تاثیر زیادی بر موفقیت در سال های بعد داشته باشد. با این حال، بهتر است بچه‌ها را بعداً در مدرسه ابتدایی از کمک تکالیف کنار بگذارید، زیرا کمک به فرزندتان در انجام تکالیف در واقع می‌تواند رشد او را متوقف کند.

والدین باید همیشه علاقه خود را به تحصیل فرزندانشان ابراز کنند، اما آنها را تشویق کنند که مستقلاً مسئولیت کارشان را بر عهده بگیرند.

٤- اجازه ندهيد جلوی یک صفحه نمایش سست شوند

استفاده بیش از حد از صفحه نمایش با چاقی دوران کودکی، الگوهای خواب نامنظم و مشکلات رفتاری مرتبط است. علاوه بر این، مطالعه ای در سال 2017 توسط گرگ ال وست در دانشگاه مونترال نشان داد که انجام بازی های "تیراندازی" می تواند به مغز آسیب برساند و باعث از دست دادن سلول های مغز شود

بنابراین، در مورد پرستار کودک دیجیتالی همیشه مفید که بسیاری از ما به آن تکیه می کنیم، چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

یک ایده مفید دیگر: فرزندان خود را تشویق کنید تا به جای مصرف کنندگان منفعل، تولیدکنندگان محتوا شوند. آنها را تشویق کنید برنامه نویسی کامپیوتری، مدل سازی سه بعدی یا تولید موسیقی دیجیتال را بیاموزند و زمان صفحه نمایش را به یک تلاش سازنده تبدیل کنند.

٥- توقعات بالایی در نظر بگيريد

با استفاده از داده های یک نظرسنجی ملی، یک تیم UCLA دریافتند که انتظاراتی که والدین از فرزندان خود دارند، تأثیر زیادی بر موفقیت دارد.

این مطالعه نشان داد که در زمانی که چهار ساله بودند، تقریباً همه کودکانی که در گروه مطالعه بالاترین عملکرد را داشتند، والدینی داشتند که انتظار داشتند آنها به مدرک دانشگاهی برسند.

٦- زمان زیادی را صرف تعریف و تمجید از ویژگی های ذاتی مانند هوش یا ظاهر نكنيد

"ندهید وای، تو بدون درس خواندن هم A گرفتی؟ تو خیلی باهوشی

مطالعه‌ای در دانشگاه استنفورد نشان می‌دهد که تمجید از کودکان با جملاتی مانند موارد فوق و تمرکز بر هوش آنها در واقع می‌تواند منجر به عملکرد ضعیف شود.

به‌عنوان یک استراتژی جایگزین، والدین تشویق می‌شوند که ستایش کنند که بر تلاشی که بچه‌ها برای غلبه بر مشکلات و چالش‌ها از طریق نشان دادن سخاوت، پشتکار و اراده انجام می‌دهند متمرکز است.

٧- وظایف خود را تعیین كنيد

شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می دهد کارهای خانگی برای رشد کودکی مفید هستند. با این حال، در یک نظرسنجی تحقیقاتی براون، فقط 28 درصد از والدین گفتند که به طور منظم کارهای خانه را به فرزندان خود محول می کنند.

تجزیه و تحلیل داده‌های دانشگاه مینه‌سوتا نشان داد که بهترین پیش‌بینی‌کننده موفقیت در بزرگسالی این است که آیا کودکان در سن سه یا چهار سالگی کارهای خانه را انجام داده‌اند.

٨- كوك نشوید

طبق نظرسنجی Common Sense Media، 28 درصد از نوجوانان گفتند که والدینشان به دستگاه های تلفن همراه خود معتاد هستند. مطالعه دیگری که اخیراً توسط AVG انجام شد نشان داد که 32 درصد از کودکان مورد بررسی زمانی که حواس والدینشان با تلفن هایشان پرت می شود احساس بی اهمیتی می کنند

به عنوان اولین نسل والدین با دسترسی 24 ساعته به اینترنت، برای ما مهم است که بدانیم چه زمانی باید ارتباط خود را قطع کنیم و روی خانواده تمرکز کنیم.

٩- براي خانه ای آرام و دوست داشتنی تلاش کنید

بر اساس مطالعه مروری دانشگاه ایلینویز ، کودکان در خانواده‌های پر تعارض نسبت به فرزندان والدینی که با هم کنار می‌آیند وضعیت بدتری دارند ایجاد یک محیط محبت آمیز و حمایت کننده جزء اصلی فرزندان سالم و مولد است.

اگر با همسرتان مشاجره دارید، توصیه می‌شود از جنگ منصفانه، تعیین حد و مرز و تمرکز بر آشتی و حل‌وفصل الگو برداری کنید.

١٠- خيلي سخت (یا خیلی نرم) نباشید

دایانا بامریند، در مطالعه پیشگامانه خود در سال 1966 ، بین والدین مستبد (بسیار سخت گیر)، سهل گیر (بسیار ملایم) و مقتدر (به همان اندازه منضبط و دوست داشتنی) تمایز قائل شد

به طور خلاصه، والدین مستبد بیش از حد سختگیر هستند، والدین سهل‌گیر بیش از حد نرم هستند و مقتدر درست هستند.

هنگامی که یک کودک از والدین معتبر خود الگو می گیرد، مهارت های تنظیم هیجان و درک اجتماعی را می آموزد که برای موفقیت بسیار مهم است

ترجمه: زهره يوسفي

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)