پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 6 ماه و 9 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

کودک بغلی میشه که کم بغل شده

1391/11/20 0:58
16,218 بازدید
اشتراک گذاری

باوری به غلط در بین پدر مادر ها برای نوزادان شیر خواره رایج هست که میگویند نوزاد را زیاد بغل نکنید چون بغلی میشه...

یه مامان مهربون برامون نوشته : هربچه یه اخلاق خاصی داره اونایی که فکر میکنن بچشون بغلیه اشتباه فکر میکنن چون اون بچه به محبت بیشتری نیاز داره و دوس داره بهش محبت بشه

مامان سبحان جون نوشته : سلام به نظر من هیچ وقت یک پدر و مادر بچه رو بدون دلیل بغل نمیکنن پس واژه بچه بغلی بشه غلطه چون بچه ها در بعضی مواقع احتیاج به محبت و اغوش پدر و مادر رو دارند و در اونجا احساس ارامش پیدامیکنن واسه همین نیاز دارن بغل پدر و مادرشون برن من خودم وقتی بچم نوزاد بود بهم میگفتن زیاد بغلش نکن بغلی میشه ولی خب من که مثلا وقتی بچه خواب بود که بغلش نمیکردم هروقت ادم میبینه بچه احتیاج به محبت و بغل کردن داره باید بغلش کنه بعدش هم اون حسی که موقع بغل کردن بچش به ادم میده شیرین ترین حسه و ادم باید مدام بغل کردن بچه رو جزو شیرینترین حس های دنیا بدونه
http://sobe.niniweblog.com/

مامان هما نوشته : هیچ دکتری نمیگه بچه رو بغل نکنین. اون بچه هایی که از صبح تا شب یه گوشه بذارین و صداشون در نیاد و بغل نکنیم که فقط نشد بچه !
هرچی بغل بخواد یعنی عاطفی تره. یعنی پدر و مادرشو بیشتر شناخته.
اگه می خاد بغلت باشه به قول مامان سبحان جون حتما بهت نیاز داره.

مامان مینا نوشته : به نظر من باید یه حدی داشته باشه.نه اون قدر زیاد که بچه فقط تو بغل آرامش بگیره و نه اونقدر کم که به حال خودش بزاری و حتی بوی مادرش فراموشش بشه.
بچه ها نیاز به محبت و بغل والدین دارند ولی این بغل بیش از حد یه وابستگی بیش ازحد ایجاد میکنه که برای هر دو طرف خوب نیست.مثال بچه های خودم:
پسرم زمانی که به دنیا اومد تا دو سال اول همیشه تو بغلم بود.اون موقع که نوزاد بود من فکر میکردم اگه پایین بزارمش و گریه کنه از حال میره.به خاطر همین گاهی وقتها تا ساعت 6 غروب ناهار نمی خوردم.حتی از ترس دستشویی نمیرفتم.فقط زمانی که میخوابید میتونستم کمی به کارهای شخصیم برسم.این باعث شد خیلی ضعیف بشم و روحیمو از دست بدم و از همه چیز دست بکشم و فقط در اختیار پسرم باشم.به خاطر همین رو دخترم این حد رو رعایت کردم.طوری که میخواست بخوابه نیازی به بغل کردن نداشت.کافی بود فقط بهش شیر بدم.اینطوری وابستگیمون متعادل شد و من خیلی راحت تونستم دوران نوزادیشو بگذرونم.
از لحاظ عاطفی هم هیچ مشکلی نداره.
mohammadsaghi.niniweblog.com

مامان علیرضا نوشته : به نظر منم هر وقت بچه خودش نیاز داشته باشه و روزمینـ آروم نگیره باید بغلش کرد اگرنه عقده یا مشکلی در اون پیدا میشه، اگر به نیازش جواب ندیم و دراصل حرفشو گوش ندیم در آینده اونم به حرف و نیاز ما بی اهمیتی خواهد کرد

سپیده عزیز نوشته :یعنی این باور غلط که گاهی به من می گن اعصابم رو بهم می ریزه. چند وقت پیش دخترم از خواب بیدار شد و بداخلاقی می کرد و دوست داشت تو بغلش بگیرم. وقتی بغلش گرفتم مامان یکی از شاگردام بهم گفت : بغلی شده دخترت. اخه چی بگم به این باور غلط.
http://koodakeman91.niniweblog.com/

کودک بغلی میشه که کم بغل شده

باوری به غلط در بین پدر مادر ها برای نوزادان شیر خواره رایج هست که میگویند نوزاد را زیاد بغل نکنید چون بغلی میشه.
پدر و مادر عزیز این را بدانید که از نظر علمی میدانیم بچه ای بغلی میشود که با توجه به نیاز روانیش کم بغل شده و به مقدار کم مورد نوازش قرار گرفته است.میدانیم در 14 ماه اول مهمترین موضوع نوزاد امنیت و آرامش اوست پس هر وقت به آغوش شما نیاز داشت او را در آغوش بگیرید و حتی تا آنجا پیش بروید که اگر نیاز شد تمام مدت روز با یک وسیله مخصوص نوزاد او را به بدن خود آویزان کنید تا این نوزاد به آرامش و امنیتی که نیاز دارد برسد و تا وقتی که خودش مایل نبود او را از خود دور نکنید.

لذا از زمان تولد تا حدود ۱۴ماهگی میبایست نیاز کودک بلافاصله بلافاصله بلافاصله برطرف شود و به هیچ عنوان موضوع لجبازی یا چیز دیگری مانع از این نخواهد شد که شما به میل کودک عمل کنید...بدونید هرچه کودک شما در این سنین گریه کمتری بکند سالمتر خواهد بود و به میزانی که گریه میکند و ناراحت است و مشکل دارد آسیب شدیدتری بر او وارد میشود.بدونید اصولا تا ۳۶ماهگی پادشاه و فرمانده کودک است و پدر و مادر نوکر و خدمتگذار او هستند و هر زمان و هرچیزی باید مطابق میل او عمل شود طوریکه او در پایان این سنین به این نتیجه برسه که دنیا جای خوبیه و من به راحتی میتونم نیازهامو براورده کنم.

http://ravanshenasinegaresh.blogfa.com/

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان اریا
20 بهمن 91 10:09
سلام مامنی خسته نباشین خیلی مطالبتون مفیده برقرار باشید راستی یه رقیب پیدا کردین....
مامان نیایش
23 بهمن 91 9:54
کاملا درسته بچه ای که کمتر بغل بشه بغلی تر میشه نه بر عکس بچه خودش راه درست برقراری ارتباط رو بهمون نشون میده وقتی اون بغل میخواد اون لحظه هر چی دستته باید بذاری زمین و بغلش کنی کی بهتر از مادر و پدر میتونه به بچه معنای واقعی عشق و محبت رو یاد بده