پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 17 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

کودک درون

1392/4/11 9:19
4,567 بازدید
اشتراک گذاری

مغز  یک سیستم خبری است

اون چیزی که انسان رو از سایر موجودات جدا میکنه  صد میلیارد سلول مغزی است که در وقت تولد مردمان عادی و معمولی با  سه تریلیون کانکشن مغزی به این دنیا می آیند...

 

 



مغز  یک سیستم خبری است

اون چیزی که انسان رو از سایر موجودات جدا میکنه  صد میلیارد سلول مغزی است که در وقت تولد مردمان عادی و معمولی با  سه تریلیون کانکشن مغزی به این دنیا می آیند و به نظر میرسد که این قسمت اساس وجود انسانی است و برخی اوقات مردمانی به اشتباه صحبت از قلب میکنند در صورتیکه میدانیم اگر قلب منو شما رو بردارند و یک قلب مکانیکی جای آن کار بگذارند تغییری در حالات ما بوجود نمی آید پس در قلب یا دل هیچ خبری نیست و همه چیز مربوط به مغز است.

به مجموعه فعالیتها و کار کردهای مغز ضمیر و ذهن mind  میگویند و به همین جهت به یک اعتبار چیزی به اسم ضمیر و ذهن وجود نداره.سلولهای مغز خبری هستند لذا موضوع مغز موضوع اطلاعات است.لذت یا درد و غم یک خبر است و چون در اتاق عمل خبر مخابره نمیشود دردی هم حس نمیشود.

آگاه و ناآگاه

از زمان فروید این بحث مطرح شد که برخی از این خبرها کاملا قابل دسترس هست مثلا من میدونم کجا هستم چی پوشیدم و امروز چه کردم و یک مقدارش پنهان است و اگه بگردم پیداش میکنم ولی  یک مقدارش اصلا ازش خبری ندارم.

لذا گفتگو در این است که برای یک ادم بزرگسال چه مقدار از این خبر آگاه هست و چه مقدار نا آگاه؟؟؟؟؟؟؟
12درصد وجود منو شما آگاه هست 88 درصد وجود ما نا آگاه است. ذهن را به مانند یک تخته سیاه مدرسه یا بوم نقاشی تصور کنید که به مرور یک چیزهایی روش نوشته میشه و بعد از یک مدتی به مقدار زیاد این لوح یا تخته پر میشود و حالا چیزهای دیگه که میان اگه غریبه یا متفاوت باشن ممکنه جایی پیدا نکنند و به همین دلیل بسیاری از ما اطلاعات مربوط به انچه که نیستیم را پس میزنیم و یا این اطلاعاتو با تغییراتی روی اطلاعات قبلی میگذاریم.البته ناگفته نماند که منو شما وقتی به این دنیا می آییم به دلائل ارثی روی این لوح یا تخته وجودمون یک چیزهایی کشیده شده است.

دکتر هلاکویی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)