پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 14 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

مشخصه هاي تيپ مهر طلب

1393/2/1 19:53
4,736 بازدید
اشتراک گذاری

يكي از مشخصه هاي تيپ مهر طلب، افرادي با نگرش، احساس و رفتار منفي ( من خوب نيستم ـ تو خوب هستي ) عذرخواهي هاي پي در پي و نابجاي آن هاست). موقع نشستن: ببخشيد ...

يكي از مشخصه هاي تيپ مهر طلب، افرادي با نگرش، احساس و رفتار منفي ( من خوب نيستم ـ تو خوب هستي ) عذرخواهي هاي پي در پي و نابجاي آن هاست). موقع نشستن: ببخشيد پشت من به شماست! موقع پرسيدن سوال: ببخشيد سوال دارم! موقع تلفن زدن: ببخشيد مزاحم شدم! پذيرايي از مهمان: ببخشيد اگه كم و كاستي هست! به غذاي شما كه نمي رسه! موقع رد شدن از بين افراد: ببخشيد! و خلاصه، ببخشيد! ببخشيد! ببخشيد! ببخشيد!! ببخشيد نابجا، ادب نيست! احترام نيست! مهرباني نيست! ( بدهكاري است! صغير بودن است! حقير بودن است! عادت اشتباه است! من نبودن است ما نبودن است و ديگران بودن است! ريشه ي اين كلام را در نگرش انسان ها جستجو كنيد؛ آن جايي كه خودش را خوب و خواستني نمي داند و ديگران را همه چيز و همه كس ارزيابي مي كند. حال كلامش، زار گونه مي شود، ملتمسانه مي شود، لرزان مي شود و ... مراقب افكارتان باشيد: افكارتان، گفتارتان مي شود؛ مراقب گفتارتان باشيد: گفتارتان، رفتارتان را شكل و فرم مي دهد، مراقب رفتارتان باشيد، زيرا رفتارتان عادت مي شود، مراقب عادت هايتان باشيد، عادت تان، شخصيت شما را مي سازد و در نهايت مراقت عادتان باشيد چرا كه سرنوشت شما ساخته مي شود. محمود حكيمی

پسندها (1)

نظرات (0)