پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 15 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

پرسش و پاسخ (حسادت)

1392/5/16 1:57
4,544 بازدید
اشتراک گذاری
من در رابطه با دخترم مشکلی دارم که تقاضا دارم منو راهنمایی کنید .من دختر 4سال و 3ماهه ای دارم که به رابطه من با دیگران حسادت میکنه .اگر من به بچه دیگری محبت کنم عصبانی میشه حتی نمیزاره کنار همسرم بشینم .اگر همسرم یا بچه دیگری رو عزیزم خطاب کنم میگه چرا به اون گفتی عزیزم باید به من بگی من عزیزتم....

حسادت که جزء هیجانات ثانویه کودک محسوب میشه و در سال دوم نمایان میشه به نوعی گذر نکردن از من به ماست! ولی لازمه ی این عمل شکل گیری واقعی من است.
1. هر روز به کمک دخترتان لیستی از کارهایی که به شکل مطلوبی انجام می دهد و علاقه هایش و دلایل منحصر به فرد و استثنایی بودنش، تهیه کنید.
2. فراوان و فراوان از او در کارهایش تشکر و قدردانی کنید.
3. تابلویی به نام تابلوی قدردانی در خانه نصب کنید و اعضاء خانواد در این تابلو از همدیگر قدردانی کنند.
4. با کودکتان به بخش مناسب یه بیمارستان سر بزنید جایی که بیماران حال رو روز بدی ندارند و از آنها با پخش شیرینی عیادت کنید. بگذارید این کار توسط کودک شما انجام گیرد.
5. هر 5 شنبه و ... یک جعبه خرما به کودک بدهید و از او بخواهید در پارک یا مکانی که شما صلاح می دانید برای دیگران خرما تعارف کند.
6. به هنگام مراجعه به خانه از کودک بخواهید یک بطری آب آورده و درختان نزدیک منزل را آبیاری کند( درختانی که متعلق به ما نیست اما ما به رغبت این کار را می کنیم)
7. دانه هایی به نام دانه های محبت مثلاً 5 لوبیا در جیب اعضاء منزل برزید و ببینید چه کسی زودتر این دانه ها را با انجام یه کار محبت آمیز و یا کلام محبت آمیز خرج می کند. در مورد دوستانش هم می توانید استفاده کنید.
یادمان باشد وقتی «من» در ما به شکل مطلوبی شکل گرفت «ما» تجلی پیدا می کند در غیر این صورت «دیگران» ظهور پیدا خواهند کرد و زندگی من و شما را تحت الشعاع خود قرار خواهند داد.

 هیچ اجباری در این زمینه نداریم این بازی ها رو بارها و بارها بدون خستگی در منزل و با افرادی که او تمایلی دارد و پیشنهاد می دهد انجام دهید و بابت کارهایی که به نفع دیگران انجام می دهد تشویق داشته باشید. ضمنا مقتضیات سن کودک رو در نظر بگیرید بسیاری از کودکان در این سن نمی خواهند والدینشون رو با کسی تقسیم کنند.

راهنمایی شده توسط آقای حکیمی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان تارا
16 مرداد 92 16:08
کم کم غروب ماه خدا دیده می شود صد حیف ازین بساط که برچیده می شود در این بهار رحمت و غفران و مغفرت خوشبخت آنکسی ست که بخشیده می شود پیشاپیش عید شما مبارک
مامان ارنیکا
20 مرداد 92 0:32
سلام سایت خیلی خوبی دارید ممنون از اطلاعات مفید من یه سوال داشتم دختر دو سال و چهار ماهه ای دارم که از وقتی کسی غیر از مامان و بابا و مادرو پدر بزرگش رو می بینه شروع می کنه به غر زدن و بهونه گرفتن رفتن به مهمونی برام کابوسه حتی نمی زاره با اقوام سلام علیک کنم فوری شروع به گریه می کنه بقیه هم از ترس گریه های اون از من فاصله گرفتن. یه مدت کوتاهی خوب شده بود ولی الان حدوده یک ساله که دوباره شروع کرده توی مهمونیها مجبورم برم توی اتاق باهاش بازی کنم تا گریه نکنه و تا اخر مهمونی دوام بیاره وقتی غریبه ها باهاش حرف میزنن غرغر میکنه و به طرف من میاد و میزنه زیر گریه خواهش میکنم منو راهنمایی کنید


بیشتر براش وقت بگذارید و خانه خلاقیت و کارگاه های مادر و کودک حتما شرکت کنید باید با هم سن و سال های خودش بیشتر باشه