پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 13 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

تهیه رنگ انگشتی در خانه

1392/5/1 23:04
6,603 بازدید
اشتراک گذاری

نقاشی کردن یک سرگرمی بسیار مفرحه و خوشایند برای بچه ها است و در عین حال یکی از راه های فعال نگه داشتن نیمکره راست مغز است.

 

http://niniq.niniweblog.com/post31.php

با تشکر از وب فعال نی نی آی کیو

 

 

نقاشی کردن یک سرگرمی بسیار مفرحه و خوشایند برای بچه ها است و در عین حال یکی از راه های فعال نگه داشتن نیمکره راست مغز است.

در میان ابزارهای نقاشی رنگ انگشتی از محبوبیت خاصی در بین بچه ها و حتی بزرگترها برخوردار است. خصوصا اگر به آنها اجازه دهیم که هر طور میخواهند از آن استفاده کنند. ( میتوانید برای جلوگیری از کثیفی های احتمالی از روفرشی و لباس مخصوص برای بچه  استفاده کنید و یا به آنها اجازه دهید تا بر روی دیوارهای حمام نقاشی کنند- خیلی سخت نگیرید)


در اینجا دستور تهیه یک نمونه از رنگ انگشتی را برایتان شرح میدهم. پس از تهیه تا یک هفته میتوانید در یخچال نگه دارید پس بهتر است از پیمانه کوچک استفاده کنید تا مقدار کمتری درست کنید.

مواد لازم برای تهیه رنگ انگشتی

آرد سفید 2 پیمانه- آب سرد 5/2 پیمانه- نمک 2 قاشق چایخوری- آب جوش 2 پیمانه- رنگ های خوراکی

روش تهیه

آرد و نمک و آب سرد را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید و سپس آب جوش را به مواد اضافه کنید و روی حرارت ملایم بگذارید و هم بزنید تا کمی حالت خمیری شود سپس در ظرفهای جداگانه بریزید و رنگها را اضافه کنید .


یک روش ساده تر برای تهیه رنگ انگشتی استفاده از آب لبو و سبزی یا جوشانده حنا و روناس و محلول رنگهای خوراکی در آب است که بچه های می توانند کارهای متفاوتی را انجام دهند و حتی روی پارچه نقاشی کنند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)