پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 10 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

كلاس هاي مونته سوري

1399/10/28 23:24
947 بازدید
اشتراک گذاری

کلاس مونته سوری متشکل از دانش آموزانی است که سن آنها معمولاً 3 سال است. در حالت ایده آل ، دانش آموزان برای کل دوره با کلاس و معلم می مانند و یک جامعه پایدار و پیوندهای معنی دار ایجاد می کنند.
معمول است که دانش آموزان در سنین مختلف با هم کار می کنند. دانش آموزان مسن از آموزش با همکلاسی های جوان خود بسیار لذت می برند - گاهی اوقات بهترین معلم کسی است که اخیراً وظیفه خود را فرا گرفته است. دانش آموزان جوان تر به "برادران" و "خواهران" بزرگ خود نگاه می کنند و پیش نمایشی از کار جذاب را در آینده می بینند.
کودکان در طی 3 سال در کلاس مونته سوری بالغ می شوند ، آنها می فهمند که آنها بخشی از یک جامعه هستند که هر کس نیازهای فردی خود را دارد ، اما همچنین به جامعه کمک می کند. کودکان استقلال را اعمال می کنند ، اما به آنها فرصت کار با همسالان خود و حمایت از دیگران در هنگام نیاز نیز به آنها داده می شود.
توسعه استقلال و پیگیری منافع خود در چارچوب یک جامعه دلسوز ، احساس قوی از خود را در هر دانش آموز پرورش می دهد و باعث افتخار فردیت منحصر به فرد خود می شود.
دکتر ماریا مونته سوری ، متخصص اطفال و مربی بینایی ایتالیایی که این روش را بنیان نهاد ، معتقد بود وقتی به کودکان آزادی انتخاب فعالیت های یادگیری خود داده می شود ، کودکی با اعتماد به نفس ، کنجکاو و خلاق ظاهر می شود. همانطور که مشخص شد ، این رویکرد که بیش از 100 سال قدمت دارد ، دقیقاً همان چیزی است که والدین امروز به دنبال آن هستند.
پسندها (1)

نظرات (0)