پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 8 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

گسترش فرهنگ صلح

1393/3/23 9:12
74,105 بازدید
اشتراک گذاری

توجه کردین در ایران پدرها و مادرها مقابل فرزندشون همدیگر را نوازش نمی کنند و در آغوش نمی کشند و اینکار رو مقابل کودک زشت می دانند...

 

توجه کردین در ایران پدرها و مادرها مقابل فرزندشون همدیگر را نوازش نمی کنند و در آغوش نمی کشند و اینکار رو مقابل کودک زشت می دانند. (البته خانواده های فرهیخته هم وجود دارند که چنین نیستند.)
اما هنگام مشاجره رعایت فرزند را نمی کنند و مقابل او با هم مشاجره می کنند. و فرزند چه بسا از داد و بیداد آنها به گریه می افتد. خوب در ایران کودکان از کجا مهرورزی بیاموزند؟ نوازش و مهرورزی در رسانه ها ممنوع است. در مدرسه ممنوع است. در خانواده ممنوع است.
البته در آغوش گرفتن کودکان فقط مرسوم است. کودک نیز می آموزد که فقط در آغوش گرفتن کودکان مرسوم است.
از طرف دیگر مشاجره در خانواده آزاد است. خبرهای پر از جنجال و وحشت در رسانه ها آزاد است. پس ذهن کودک در ایران بیشتر از مهرورزی، خشونت را می آموزد. حال نمی شود انتظار داشت که این کودک بزرگسال بتواند خشونت نورزد و مهر بورزد.

 

دوستان عزیز لطفا بحث مادران وبلاگی رو از پایین به بالا مطالعه کنید


سمانه
ارسال پاسخ : 1393/3/24 - 10:54 | انتخاب بهترین پاسخ
  سلام،پست مامان روانشاسو خوندم...همچنینی پاسخای مامانای عزیزو...کودکان نسبت به به بزرگترها از حس قوی تری برخورد دارن...حتی ی نگاه بدون حرف در کنار بچه ها میتونه منظور ما رو به اونا بفهمونه...مامان روانشناس تو پستشون گفته بودن مشاجره بی مهابا داریم کنار بچه هامون...مامانا همه تا حالا برامون پیش اومده ک با همسرمون ی مشکلی داریم و بدون مشاجره فقط با نگاهمون ب همسرمون میفهمونیم حتی برعکس و بچه کاملا متوجه رفتار ما میشه!...تنها راه حل این مشکل زیاد کردن محبت بین زنو شوهر هست تا حدی ک خیلی از مسایل باعث ایحاد اختلاف بین زنو شوهر نشه...منظورم اینه که تو همه موارد هم خودمون هم همسرمون کوتاه بیایم ک منجر به دعوا نشه حتی اگه برامون سخت باشه و بجاش محبت کنیم به هم...الان که ما داریم فرهنگ خودمونو با غرب مقایسه میکنیم...این سردی توی خانواده هاشون رو حس میکنیم....ک بخاطر مسایلی که دارن دعوا نمیکنن بلکه نسبت به هم با طلاق عاطفی روبه رو میشن و بچه هاشون کاملا این مساله رو حس و لمس کردند...و نتیحه اش رو کاملا تو خانواده هاشون میبینیم که بچه ها دنبال یک عاطفه و محبت خارج از خونه اند و دست بکارهای نامشروع میزنن تا شاید اون محبت از دست رفته رو پیدا کنن

نسرین
ارسال پاسخ : 1393/3/24 - 10:33 | انتخاب بهترین پاسخ
  الان اینجا یه سوال پیش میاد اونم این که بین ما کی تا حالا خارج بوده و اصلا آیا شما مطمئن هستید اروپاییها هم نوازشهای همسرانه شون رو جلو چشم بچه هاشون انجام میدن؟ من فکر نمیکنم همچین چیزی باشه. همه جای دنیا بچه ها بیشتر شاهد دعوا مرافه مادر و پدر ( اگر با هم اختلاف داشته باشن) هستن تا نوازشهای عاشقانشون! اگرم پدرو مادر با هم مشکلی نداشته باشن که خوب بچه یه زندگی آروم رو تجربه میکنه و اصلا دیدن نوازشهای مادر و پدر ملاک آموختن مهر ورزیدن نیست به نظر من البته!

مامان و بابا
ارسال پاسخ : 1393/3/24 - 9:18 | انتخاب بهترین پاسخ
  چند روز پیش با چند نفر از فامیل رفته بودیم خارج از شهر برای تفریح 2 تا از بچه های فامیل که دختره 4 ساله و پسره 5 ساله بود جدا از بزرگترها زیر انداز پهن کرده بودنو نشسته بودن من هم که عاشق بچه هام همینطور این 2 تا کوچولو رو نگاه میکردم اما بایه صحنه عجیب مواجه شدم اونا دراز کشیده بودنو همدیگرو بغل کرده بودن یهو پسره با یه حرکت افتاد روی دختره باورکردنی نبود خوب دوستان این حرکت بچه ها یعنی چی؟ این نتیجه چیه ؟این یعنی والدین این کودکان خیلی راحت جلوی بچه ها به ابراز عشقشون میپردازن یااااااااااااااااا با دیدن ماهواره و فیلمهای افتضاح که صد در صد از صبح تا شب تو خونه هاشون روشنه بدون رعایت حال بچه هاشون که واقعا تاسف اوره بهتره یه خورده به اعمال و افکارمون توجه کنیم این کودکان امانتن پیش ما اینها معصومند قلب سفید و روشنشو تار نکنیم

مامان و بابا
ارسال پاسخ : 1393/3/24 - 9:07 | انتخاب بهترین پاسخ
  منم کاملا با مامان روانشناس مخالفم و واقعا برای نظر مامان ایدا متاسفم که چنین طرز تفکری داره یعنی چی که هر جا نیاز داشته باشن ابراز عشق میکنن خیلی زشته این افکار فکرشو بکنین هر کی تو کوچه و خیابون یا تو مهمونی بخواااد...........خدا رو صد هزار مرتبه شکر که ایرانی ام و به ایرانی بودنم و صد البته به داشتن ایران اسلامیم افتخار میکنم

مامان الینا
ارسال پاسخ : 1393/3/24 - 8:30 | انتخاب بهترین پاسخ
  من متن رو خوندم به نظرم یه کم تند نوشته شده این مساله در تمام دنیا وجود داره هیچ جا اخبار و اطلاعات به خاطر کودکان سانسور نمیشه بلکه به نظرم این والدین هستند که وظیفه دارند تی وی رو برای بچه اشون سانسور کنن یعنی اگر احتمال میدن دیدن برنامه هایی ممکنه موجب ناراحتی بچه هاشون بشه خب نذارن که ببینن در مورد محبت کردن هم ما ایرانی ها کلا مردم محجوبی هستیم من این حجب و حیا رو می پسندم اما به قول دکتر افروز زن و شوهر باید جلوی بچه ها به هم محبت کنن و حتی همدیگه رو ببوسن دکتر در این مورد واژه بوسه تکریم رو به کار می بره و میگه بوسه از پیشانی لازم نیست حتما تو بغل هم بریم احترام کلید همه چیزه حفظ احترام از جانب زن و وشوهر و محبت که حتی می تونه درقالب پوست کردن میوه برای همدیگه باشه ابراز عشق رو به بچه یاد میده
اما در مورد دعوا کردن این مساله تو فرهنگ غربی هست اصلا مختص به ایرانی ها نیست تازه فکر میکنم در کشورهای دیگه به دلیل مصرف بیشترمشروبات الکی دعواهای توی خونه بیشتر باشه کما اینکه تو فیلم ها هم خیلی دیدیم
در هر صورت مردم ما مردم خوبی هستن من فرهنگ مون رو دوست دارم و فکر میکنم بهتره واژه ایران رو از متنتون برداین

مامان آیدا
ارسال پاسخ : 1393/3/24 - 2:50 | انتخاب بهترین پاسخ
  کاملا با مامان روانشناس موافقم
شاید بعضیهامون ادعا کنیم که جلو بچه هامون به هم مهرمیورزیم تو بغل هم میریم همدیگه رو بوس میکنیم وادعا داریم که این مسایل تو خونه عادیه وبچه هامون هم ازمون یاد میگیرن و...
ولی این فقط یک ادعاست چون اینقدر شرایط زندگی تو ایران سخت شده که دیگه کسی به این کارا نمیرسه !!!بیشتر تنش وفشار حاکم هست تا آرامش
اگه هم شرایط مهرورزی مهیا بشه بیشتر ترجیح میدیم بچه ها خواب باشن
دوسالی که خارج از ایران زندگی کردم به عینه شاهد تفاوت فرهنگ بودم.خارج از فرهنگ ما زن ومرد هرجا نیاز باشه ابراز احساسات میکنن واین برا بچه هاشون یک امر عادیه مهر ومحبت وشادی وخلاقیت تو بچه هاشون موج میزنه...

ماهان ومامانی
ارسال پاسخ : 1393/3/24 - 1:09 | انتخاب بهترین پاسخ
  سلام به نظر من نحوه رفتار والدین الگوی مناسبی برای بچه ها میتونه باشه البته درحد اعتدال ورعایت بعضی مسائل نوازش واحترام واستفاده ازجملات وکلمات محبت آمیزبین والدین بهترین آموزش برای کودکان است که هم درخانواده با دیگر اعضای خانواده وهم در جامعه میتونه راهنمای مناسبی برای بچه ها باشه

خواهری
ارسال پاسخ : 1393/3/23 - 23:24 | انتخاب بهترین پاسخ
  به نظر من روابط خانواده ها داره به سمتی میره که این مسائل را نسبت به قبل بیشتر درک ورعایت نمایند
نمیشه بگی در ایران این مسئله 100 درصد وجود داره یا نداره
اما میشه گفت این مسئله توی خانواده های قدیمی تر بیشتر از امروی ها وهم سن وسالان شما مادران گرامی دیده میشه
حتی همه ما در خانواده خودمون پدرمون یا عمو ودایی و....دیدیم که خیلی حجب وحیا داشتند اما در مورد دعوا کردن اصلا رعایت نمیکردند
اتفاقا خودم همیشه به این فکر میکنم چرا پدر ومادرها در لحظات خوشیشون فرزندان را نادیده میگیرند اما بچه ها در غم هاشون شریکند؟
خوب در خوشی هاتون نمیتوانید شریک کنید در غم هام شریک نکنید لطفا ما بچه ها چه گناهی کردیم؟


ولی یه چیز دیگه مادرایی که میگند بعدا چه طوری یاد بگیرند؟
من نظرخودم اینه که مگه شما دیدین؟چه طوری الان دارین انجام میدین؟بچه اه هم همون طور یاد میگیرند
هر چیزی به اندازه اش خوبه نه افراط نه تفریط

دخــღـلی شکلـک
ارسال پاسخ : 1393/3/23 - 22:59 | انتخاب بهترین پاسخ
  با آرام جون من موافقم

با مطلب توون از یه لحاظ موافقم اما هر کسی هم این نظریه رو تایید و مطالعه کرده باشه من قید ایران رو قبول ندارم....

همونطوری که اکثرن حتی بوسیدن و .........
بقیه حرکاتی رو ذکر کردن رو من سانسور کنم..خخخخخخ
قبول دارن و همه شونم ایرانی هستن

مامان علیرضا (mahtab)
ارسال پاسخ : 1393/3/23 - 22:39 | انتخاب بهترین پاسخ
  به نظر من باید حد اعتدال رو نگه داشت
زن و شوهر باید جلوی بچه ها به هم محبت کنند و با القاب زیبا هم رو صدا کنن و از انواع محبتهای کلامی و رفتاری که زننده نباشن جلوی اونها استفاده کنن
به نظرم بچه ها خس موجود بین والدینشون رو خوب میفهمن
همیشه نیاز نیست همه چیز رو علنی ببینن یا بشنون
بچه ها از اهنگ صدای اونها به نوع رابطشون و میزان محبت بینشون پی میبرن
پس بیشتر از اینکه فکر کنیم باید چطور جلوشون رفتار کنیم تا به اونها چیزی یاد بدیم باید با هم دیگه خوب و مهربون و در کمال احترام برخورد کنیم، اونها از اعمال ما می اموزند نه از حرفهای ما

مریم(مامان کیان)
ارسال پاسخ : 1393/3/23 - 21:27 | انتخاب بهترین پاسخ
  منم همه سعی ام و میکنم جلوی کیان این مسائل و رعایت کنم اما خوب گاهی هم نمیشه دیگه............ ولی انعکاس اش و واقعا تو رفتار کیان میبینم

مریم(مامان کیان)
ارسال پاسخ : 1393/3/23 - 21:11 | انتخاب بهترین پاسخ
  اتفاقا منم همیشه در مورد محبت والدین به همدیگه سوال داشتم یکی دوتا مطلب هم خونده بودم که چون مولف ایرانی نداشت اصلا با فرهنگ ما هم خونی نداشت و ...... من پست مامان روانشناس و نخوندم اما ما معتقدیم قبل از هر چیز ما باید با بچه با محبت رفتار کنیم .... شاید اون از ما یاد بگیره اما همسرم تو تربیت کیان بیشتر این و لحاظ میکنه که با خودش درست رفتار کنیم و به همدیگه هماحترام بزاریم از این بیشتر و دوست نداره انگار یه جورایی جلوی کیان خجالت میکشه اما در مورد این که اون از ما یاد میگیره کاملا مراعات میکنیم هم همسرم با من آروم و با احترام صحبت میکنه هم به خود کیان پرخاش نمیکنه و حتی اگر عصبانی هم بشه اروم باهاش حرف میزنه حالا فردا اون پست و هم میخونم و نظرم و مینویسم

مامان مهلا
ارسال پاسخ : 1393/3/23 - 19:41 | انتخاب بهترین پاسخ
  اتفاقا منم همین الان این پستتون رو خوندم وکاملا باهاش موافقم .
رفتار پدر ومادر خیییییییییییلیی مهمه تو اینکه بچه محبت کردن رو چجوری, تا چه حد ,و چه وقت , و به چه کسی, بیان کنه .
و تو ایران در اکثر موارد همینطوریه
یعنی محبتها و ناز و نوازشها حتی خیلی معمولی پشت پرده ست و در خفا شایدم بخاطر حجب و حیاست اون هم جلو بچه ای که خیلی چیزا رو راجع به زن وشوهر نمیدونه
اما دعوا و جار و جنجال و متاسفانه بعضی اوقات بد دهنی بدون خجالت وهیچ شرم وحیایی جلو روی یه بچه ای که هنوز دلیل خیلی چیزا رو نمیفهمه و فقط یه نظاره گر و الگو برداره

مامان جونی*زی زی*
ارسال پاسخ : 1393/3/23 - 19:11 | انتخاب بهترین پاسخ
  سلام.محبت کردن زن و شوهر مثلا بوسیدن صورت و دست همدیگر رو جلوی بچه ها میپسندم.چون یاد میگیرن و درک میکنن پدر و مادرشون همو دوست دارن.اما بیشتر از این نه.
من به بچه ام یک حرف پرخاشگرانه یاد ندادم اون هم همیشه محبت کردن رو یاد گرفته اما وقتی میبرمش مثلا پارک از بچه های دیگه حرفای بد و زشت یاد میگیره.هرکس باید تربیت کردن رو از خونه ی خودش شروع کنه.من بخاطر این ناملایمات و بی فرهنگیهای جامعه خیلی کم متاسفانه بچمو میبرم پارک.

مامان کیانا و صدرا
ارسال پاسخ : 1393/3/23 - 18:49 | انتخاب بهترین پاسخ
  سلام دوستان خوبم.راستش من بیشتر با قسمتی از پست مامان روانشناس که نوشتن در ایران بی توجه به حضور بچه ها بین والدین مشاجره پیش میاد موافقممتاسفانه این مساله تاثیر بسیار بدی در ذهن و روان بچه میذاره و در بسیاری اوقات واقعا رعایت نمیشهو اما در مورد محبت کردن، من نظرم اینه همسران باید جلو بچه ها از ابتدا با مهر رفتار کنند و حتی همدیگرو راحت بغل کنن که وقتی این بچه بزرگ شد و یه صحنه دید که یه زن و شوهر به هم محبت میکنند متعجب نشه و براش تازگی نداشته باشه...اما اینکه در اکثر خانواده های ایرانی در نقاط مختلف کشور مرد سالاریهایی وجود داره که بالطبع به فرزندان هم منتقل میشه ،من قبول دارم.راستش من دوستانی داشتم همسن و سال خودم در دانشگاه که حتی جلو پدر و برادر خودشون روسری می پوشیدند و بازم حتی اول مردهای خانواده غذا میخورند و بعد نوبت کوچکترها و زنهای خانواده ست.خب در این خانوائه ها روابط محبت آمیز چطوری دیده میشه؟؟؟ ببینید مگه ما از آداب و رسوم چند جای کشورمون آگاهیم؟؟؟پس باید تفاوتها رو قبول کنیم و اگه ندیدیم نگیم نیست...شاد باشید و کانونی پر از مهر و محبت داشته باشید و البته سلامت

مامان مریم
ارسال پاسخ : 1393/3/23 - 18:22 | انتخاب بهترین پاسخ
  سمانه جون منم موافقم چه برخورد درست و صحیح و محبت آمیز و چه دعوا و خشونت هم در خانواده های ایرانی و هم بقیه ملیت ها وجود داره و اینکه بگیم ایران همه جلوی بچه ها فقط دعوا و خشونت دارن و رفتار محبت آمیز ندارن و خارج هست و اصلا جلوی بچه هاشون برخورد نادرست ندارن خیلی بی انصافییه
ما جزو با احساس ترین مردمان دنیا هستیم و در گذشته نه اینکه محبت نداشتن فقط ابرازشو جلوی بچه ها درست نمیدونستن و الان همه اطرافیان من و بیشتر شما کاملا با این قضیه مخالفن و تهرانی و شهرستانی هم نداره

ارام
ارسال پاسخ : 1393/3/23 - 18:18 | انتخاب بهترین پاسخ
  سلام
من هم با سمانه جان موافقم....پست روانشناس محترم امری نسبیه و به نوعی مغالطه ست اینکه بگیم بچه های ما چون مهرورزی ونوازش و در اغوش کشیدن والدین رو نسبت به هم نمیبینند پس فقط خشکی و خشونت رو می اموزند
خانواده های دهه های قبل شاید خیلی سنگین رفتار میکردند اما ایا ما خشن و عقده ای بزرگ شدیم؟؟؟بر عکس من با همه حجب و حیایی که مادرم به خرج میداد و نیز پدر مرحومم !اما خوب یاد گرفتم که باید چطور با همسرم رفتار کنم و تا چه حد مجازم عشق و عاطفه ام رو جلو چشمان فرزندم به همسرم بروز بدم
اتفاقا خانواده های امروزی باید خیلی خیلی مراقب باشند به قول مامانهای عزیز محبت و مهرورزی همسران جلوی فرزندان باید تجلی و بروز و ظهور داشته باشد منتها کاملا عاقلانه و متعادل

مامان رها
ارسال پاسخ : 1393/3/23 - 18:03 | انتخاب بهترین پاسخ
  من با پست مامانى روانشناس درمورد گسترش صلح موافقم
سمانه جونم عشق و علاقه تو خانواده هاى ايرانى بيشتر هست صحيح اما بيشتر پدر و مادر هاى ايرانى ( همشون نه بيشترشون ! ) سعى ميكنن جلوى كودكشون هم ديگر بغل نكنن و .... فقط حرف هاى زيبا بهم ميزنن اين كافى نيست ما بايد هم در عمل محبت رو به بچه هامون ياد بديم و هم در گفتار كه بعضى زوج ها خصوصا در ايران اين كارو نميكنن پس بچه ى ما چطورى ميخواد در آينده به شريك زندگيش عشق بورزه

سمانه
ارسال پاسخ : 1393/3/23 - 17:54 | انتخاب بهترین پاسخ
  بله هستن همچین مردایی ولی فراوانی این مردان چقدره ؟؟؟مسئله اینه مرضیه جان!
به قول خودتون دوره عوض شد شاید در گذشته خونوادهای مرد سالار زیاد داشتیم ولی الان انچه رو من در همسایگان ودوستان واقوام می بینم اصلا اینطور نیست .یعنی این فقط تهرانی هستن که در ایران به همسرنشون محبت میکنن؟
طبق سوال وجوابهای که اینجا میشه اکثر دوستان از همسرنشون تعریف کردن واز نوع زندگیشون راضی بودند.

مامان مرضیه
ارسال پاسخ : 1393/3/23 - 17:30 | انتخاب بهترین پاسخ
  اتفاقا مامان سمانه جون من با مامان روانشناس موافقم. شما رو نمیدونم. ولی من تا به امروز هیچ چشمه ی محبتی تو اطرافیانم مشاهده نکردم. نه ابراز احساساتی نه محبتی. شاید مردا خیلی مغرورن. شاید مردای فامیل ما این طور بار اومدن. ولی الان دیگه زمونه یکم تغییر کرده ولی هستن مردایی که جلو چشم بچه به زنشون محبت نمیکنن. خاله ی من با پسرش مثل یه مرد نامحرم رفتار میکرد کجای کاریم ما؟من این کار رو قبول دارم و میخوام فرزندم یاد بگیره و عشق بورزه.

سمانه
ارسال پاسخ : 1393/3/23 - 17:17 | انتخاب بهترین پاسخ
  مامان روانشناس عزیز درباره مطلبی که پیرامون گسترش صلح نوشتید در وبلاگتون مخالفم .درباره زندگی ایرانی ها سیاه نمایی کردید.درحالیکه عشق وعلاقه در خونوادهای ایرانی بیشتر از غربیاست .از دوستان هم میخوام برن ومطلب این پست شمارو بخونن ونظر بدن!
با احترام.

مامان مریم
ارسال پاسخ : 1393/3/23 - 16:42 | انتخاب بهترین پاسخ
  مامان روانشناس عزیز سلام و خسته نباشید
یادگیری دیداری تو بچه ها خیلی قویتره تا شنوایی یعنی بچه ها چیزی که میبینند رو خوب یاد میگیرن تا فقط بهشون توضیح بدیم یا نصیحت کنیم و اگه جلوی بچه با هم مهربون و خندون باشیم و با هم رفتار محبت آمیزی داشته باشیم و از الفاظ شیرین استفاده کنیم اونا هم ازمون مهرورزی رو یاد میگیرن و اجرا میکنن
و عکسش هم میتونه آموزش تخریبی داشته باشه و بچه ها بی احترامی و بی توجهی رو یاد میگیرن
من و همسرم همیشه جلوی پسر کوچولومون همدیگه رو با الفاظ زیبا صدا میکنیم و من همیشه سعی میکنم یادم بمونه به همسرم سلام و خسته نباشید بگم و واسه هر کار جزیی تشکر کنم تا پسرم هم قدر شناسی و احترام به پدرشو یاد بگیره و همسرم هم همیشه با رفتار مهربون و ملایم ظریف بودن و قابل احترام بودن جنس زن رو به پسرم یاداوری میکنه و به نظرم تا حدی که سن بچه ها اجازه میده نوازش و مهربونی جلوی بچه ها اشکالی نداره

سمانه
ارسال پاسخ : 1393/3/23 - 16:24 | انتخاب بهترین پاسخ
  مسلما مهمترین الگوی رفتاری بچه ها خونواده اونها هستند.
من ابراز علاقه کلامی ورفتاری در حد متعارف درجلوی فرزندان رو قبول دارم ولی ابراز علاقه های غلیظ وزدن حرفهای جلف روبروی بچه ها رو اصلا !در واقع این نوع رفتارها باعث میشه ذهن بچه ها سمتی دیگه ی بره ونه تنها اثر مثبتی روی فرزندان نداره بلکه ممکن در آینده یه سری مشکلات براشون پیش بیاد که قابل جبران نیست.

مامان رها
ارسال پاسخ : 1393/3/23 - 15:59 | انتخاب بهترین پاسخ
  به نظرم اشكالى نداره چون به هرحال ما هم الگو هستيم براى بچه هاى گلمون پس به هرحال بچه بايد يه محبت هايى رو از نزديك ببينه وقتى كه ديد پدر و مادرش بهم محبت ميكنن اون موقع هست كه ميفهمه اونم بايد به ديگران محبت كنه و مهربون باشه اگر ما جلوى بچه خودمون رو سرد نشون بديم طبيعيه كه در آينده بچه همين رفتار رو ادامه ميده همين طور كه مامان مهلاى عزيز گفتن بچه احساس امنيت بيشترى هم ميكنه چون قانع ميشه كه پدر رو مادر به هم محبت ميكنن در نتيجه به اون هم محبت ميشه

مامان آیدا
ارسال پاسخ : 1393/3/23 - 15:54 | انتخاب بهترین پاسخ
  وقتی به بچه محبت کنی بوسش کنی ناز ونوازشش کنی بآلطبع اونم یاد میگیره که والدینش را احترام بذاره وعشق بورزد.رفتار پدر مادر هم خیلی تاثیر داره.البته فرهنگ ایرانی یه مقدار ایراد داره مثلا اگه بچه ی من تو جمع بپره یکی رو بوس کنه. وناز کنه بعضی از افراد که منتظرن برا آدم صغراکبرا ببفافند این رفتار را ناشی از تربیت غلط میدونن وهزارتا حرف در میارن ...

دخــღـلی شکلـک
ارسال پاسخ : 1393/3/23 - 15:22 | انتخاب بهترین پاسخ
  سلام بر مامان روانشناس عزیزم امیدوارم امتحاناتت
به خوبی تارو مار شده باشن

ما سادات زبون به قربون صدقه مون هم زن و هم شوهر برا هم زیاده

بقیه ابراز محبتها هم اصولی و با رعایت احترام به حضور دخترمون
ابراز میشه
و این روابط محبت آمیز هم خیلی تو روحیه دخترمون تاثیر داشته و
در ارتباط با دیگران جملات محبت آمیز و مودبانه ای میگه که از جو خونه کپی پیست شده

مامان مهلا
ارسال پاسخ : 1393/3/23 - 15:15 | انتخاب بهترین پاسخ
  بنظر من بغل کردن و حتی بوسیدن پدر ومادر جلوی فرزندان تا حد معمولی هیچ اشکالی نداره بلکه باعث میشه فرزندان توی خونه احساس امنیت و آرامش بیشتری داشته باشن با دیدن عشق بین والدینشون.و اینطوری حس میکنن پدر و مادر همیشه حامی هم هستن بنابراین بزرگتر که شدن به خودشون اجازه نمی دن و جرئت این رو ندارن که به والدین خود بی احترامی بکنن.
وبا احساس آرامشی که از این موضوع کسب میکنن اعتماد به نفس بیشتری در آینده خواهند داشت و امید به آیندشون بالایه و یاد میگیرند با اطرافیان ودوستان چطوری رفتار کنن مخصوصا با همسر آیندشون

ساناز
ارسال پاسخ : 1393/3/23 - 14:43 | انتخاب بهترین پاسخ
  بنظر من از پدر و مادرش یاد میگیره مثلا پسرم وقتی میبینه باباش به من محبت میکنه لبخند میزنه و کلی ذوق میکنه و اونم میدوه میاد بغلم میکنه
پسندها (7)

نظرات (2)

بابای ملیسا
23 خرداد 93 11:59
با سلام . ضمن عرض تبریک بمناسبت کیلاد یگانه منجی عالم بشریت ، وبلاگ ملیسا دختر بابا با عکسهای جدیدش به روز شد . خیلی خوشحال می شیم اگر به کلبه مجازی دخترم تشریف بیارید و با نوشتن یک یادگاری ، دنیای ملیسا رو قشنگ تر از قبل کنید.
مامان رها
23 خرداد 93 16:08
سلام عزيزم وبتون خيلى عاليه اگه اجازه بدين و موافق باشين لينكتون كنم موفق باشيد