پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 9 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

تماشای تلوزیون برای کودکان

1393/2/26 7:22
6,052 بازدید
اشتراک گذاری

تماشای تلوزیون برای کودکان زیر 2 سال بسیار خطرناکه...

منظور من تأثیریه که روی ذهن کودک می ذاره. برنامه های تلویزیون به دلیل سرعت زیاد تصاویر و همچنین حجم بسیار زیاد اطلاعات که بچه رو باهاش مواجه می سازه و باعث برهم ریختگی ذهن کودک میشه خطرناکه. پروسه ذهنی کودک قبل از 2 سالگی، جمع آوری اطلاعات و مرتب کردن اونهاست، ذهن کودک توانایی مرتب کردن حجم بالای اطلاعات دریافتی از تلویزیون رو نداره. شما ممکنه با کودکی مواجه شوید که مقابل تلویزیون آرام باشه، ولی ذهنی برهم ریخته و آشفته خواهد داشت. کودکان خود را حتی برای 5 دقیقه هم مقابل تلویزیون قرار ندهید.

پسندها (8)

نظرات (4)

mahtab
30 اردیبهشت 93 8:15
واااي پس چيکار کنيم؟ گاهي واقعا چاره اي براي اروم کردنشون نيست جز همون تي وي خودمم ميدونستم خوب نيست اما حالا خيلي ترسيدم
mahtab
30 اردیبهشت 93 8:18
سلام ميدونم اين وبلاگ مربوط به روانشناسي کودکانه اما من يک سوال درباره زندگي زناشويي خواهرم و مشکلش با همسرش دارم ميتونين راهنماييم کتين يا به جايي ارجاعم بديد؟
زهره یوسفی روانشناس كودك
پاسخ
عزیز مشکل ات رو خصوصی برام بنویس
مامان مبینا
31 اردیبهشت 93 13:43
سلام خسته نباشید واقعا سایت شما برای من شده مرجع من قبلا یک بار ازتون رمز گرفته بودم ولی گم کردم میشه دوباره رمزتونو برام بگذارید ممنونم
مدینه
9 تیر 93 16:10
سلام و بسیار ممنون از شما با مطالب بسیار مفیدتون. وبلاگتون را لینک کردم و خیلی خوشحالم از این اتفاق. یک سوال هم داشتم، نظرتون راجع به سی دی های انیشتین کوچولو که شرکت دیزنی با هدف افزایش هوش و رشد مغزی کودک تولید کرده چیه؟
زهره یوسفی روانشناس كودك
پاسخ
دوست عزیز سی دی های آموزشی خوبی هستند اما کودک زیر 2 سال نباید تی وی نگاه کنه و بالای دو سال در روز بیشتر از دو ساعت مجاز نیست