پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 4 ماه و 19 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

بیماری ای وجود دارد به نام کودک آزاری

1393/2/26 7:14
6,840 بازدید
اشتراک گذاری

بیائید از امروز شروع کنیم: اگر بدانید بیماری وجود دارد که ابتلا به آن در کودکی منجر به افسردگی، اختلال شخصیت، ناتوانی در یادگیری، پرخاشگری، احساس گناه، کاهش اعتماد به نفس می شود، چه می کنید ؟ ...

بیماری ای وجود دارد به نام کودک آزاری. بیائید از امروز شروع کنیم: اگر بدانید بیماری وجود دارد که ابتلا به آن در کودکی منجر به افسردگی، اختلال شخصیت، ناتوانی در یادگیری، پرخاشگری، احساس گناه، کاهش اعتماد به نفس می شود، چه می کنید ؟ غیر از این است که تمام تلاش خود را برای پیشگیری کودکتان از این بیماری می کنید ؟ آیا سازمان های دولتی و غیر دولتی را برای ریشه کن کردن این بیماری به کمک نمی طلبید؟ متاسفانه این بیماری موجود است و بطور وحشتناکی شایع است و نام آن " کودک آزاری " است. کودک آزاری چیست ؟

هر گونه رفتار یا کوتاهی در انجام عملی که سلامت جسمی، روانی و رشد کودک را به مخاطره اندازد کودک آزاری می گویند. انواع کودک آزاری: 1- جنسی 2- جسمی 3- غفلت 4- عاطفی کودک آزاری جنسی هر گونه عمل جنسی بین یک بزرگسال و یک کودک با نیت لذت جنسی. انواع آزار جنسی: مالش، لمس یا بوسیدن دستگاه تناسلی کودک وادار کردن کودک به لمس دستگاه تناسلی بزرگسال.

هرگونه دخول دهانی، مقعدی یا مهبلی. کودک را در معرض روابط یا تصاویر جنسی بزرگسال قرار دادن. شوخی و یا جوک های جنسی با کودک یا در حضور کودک. هرگونه تجاوز به حریم خصوصی کودک شامل اجبار کودک به برهنه شدن یا مشاهده کودک در حمام و دست شویی. اغوا کردن کودک در استفاده از هرزه نگاری و سایت های جنسی اینترنت. قرار دادن کودک در معرض فیلم ها، مجلات، محتوای جنسی. استفاده از کودک در تهیه فیلم ها و مجلات هرزه نگاری. وادار کردن کودک به فحشا. کودک آزاری جسمی هر گونه آسیب جسمی غیر تصادفی حتی اگر آسیب رسان مراقبت کننده از کودک بوده و قصد آسیب رسانی به کودک را نداشته باشد. انواع آزاری جسمی: کتک زدن، شلاق زدن، مشت زدن، سیلی زدن هل دادن، تکان دادن، اگد زدن، پرت کردن. نیشگون گرفتن، خفه کردن، گاز گرفتن، مو کیدن. سوزاندن با اشیا داغ، آب جوش و یا سیگار.

کودک آزاری غفلت فراهم نکردن نیازهای اولیه کودک انواع غفلت: جسمانی تحصیلی عاطفی غفلت جسمانی: فراهم نکردن نیازهای جسمانی کودک انواع غفلت جسمانی تغذیه و منزل نا مناسب. لباس نامناسب با سن و فصل. نداشتن نظارت. اخراج از منزل یا نپذیرفتن مجدد کودک که فرار کرده است. بی توجهی یا تاخیر در مراقبت های پزشکی غفلت تحصیلی بی توجهی به ثبت نام کودک در مدرسه یا عدم فراهم کردن امکانات آموزشی بی توجهی به غیبت های بیش از اندازه کودک از مدرسه. غفلت عاطفی: کمبود حمایت عاطفی و ابراز عشق.

انواع غفلت عاطفی: بی توجهی به نیازهای عاطفی کودک مانند نیاز به محبت. فراهم نکردن و بی توجهی به مراقبت های روانشناسانه. اعمال خشونت های خانگی در حضور کودک از جمله همسر آزاری. استفاده از الکل و کواد مخدر در حضور کودک یا اجازه به کودک در استفاده از این مواد. کودک آزاری عاطفی: هر گونه نگرش یا رفتاری که سلامت روانی یا رشد اجتماعی کودک را به مخاطره اندازد. انواع آزار عاطفی. غفلت، بی توجهی یا طرد کردن کودک کمبود محبت جسمانی مثل در آغوش گرفتن. داد و فریاد کردن. تهدید یا ترساندن کودک. مقایسه کودک با سایرین. تحقیر کودک. سرزنش کودک. عدم تشویق و تقویت کودک یا نگفتن دوستت دارم. زندانی کردن یا بستن کودک. ماخذ: اگر فرزند شما.

تالیف فاران حسامی پوستر کودک آزاری چیست. موسسه زنان و کودکان رهیاب 

پسندها (3)

نظرات (1)

سحر
25 خرداد 93 11:54
سلام، مطالبتون واقعا فوق العاده است، به خاطر وبلاگ مفید و آموزنده تون ازتون تشکر می کنم، میشه رمز رو برام بفرستید، ممنون میشم.