پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 15 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

خانمی که میخواهی مادر بشوی، آقایی که میخواهی پدر بشوی، دقت کنید

1392/12/22 7:41
3,439 بازدید
اشتراک گذاری

قبل از حاملگی و بارداری ، والدین : باید به فکر شرایط و وظایف و تربیت خود باشند ، قبل از تربیت بچه ، والدین باید خود را تربیت کنند و...

قبل از حاملگی و بارداری ، والدین : باید به فکر شرایط و وظایف و تربیت خود باشند ، قبل از تربیت بچه ، والدین باید خود را تربیت کنند و احتیاج به یادگیری و تعلیم و تربیت دارند، تا بعد بتوانند همچنین فرزند خود را نیزتربیت کنند.
، یعنی راهکار ها باید نوشته شده باشد و معلوم و مشخص، یعنی هر یک از والدین واقف به وظایف مادری و به وظایف پدری خود باشند و فقط در زمانش اجرا کنند،تجربه شاید نه، ولی آگاهی و دانش تعلیم و تربیت لازمه و قدم‌های اول است در وارد شدن به یک زندگی خانوادگی.
1/یعنی نکات سالم ومهم محیطی و روانی و رفتاری برای دو انسان و یا یک زوج (پدر و مادر) قبل از حاملگی.ازدواجی که با مشکلات و معضلات خاص همراه بوده است و همچنین حتی در زمان زندگی مشترک به آسانی نیز نگذشته است بدیهی است که محیط مطلوبی نه برای زندگی ونه پرورش کودک میباشد.
2/ شرایط سالم و وظایف والدین در زمان حاملگی،نکاتی که برای دارا بودن یک فرزند سالم و همچنین زندگی سالم، مهم و عدم آگاهی نسبت به آن نیز
خطر ناک میباشد. پدر و مادر سالم با آگاهی و رفتار و شرایط صحیح و سالم زیست محیطی میتوانند دارای فرزند سالمی هم بشوند.
3/بعد از زایمان نیز دارای شرایط زندگی متعادل برای خود و بچه، یعنی رابطه زندگی مشترک بین والدین باید خوب تعریف شده باشد، یعنی هر کسی در جای خود قرار داشته باشد،و همچنین مشخص بودن و آگاهی لازم درتعلیم و تربیت صحیح برای بدست آوردن سلامتی و رشد و تکامل انسانی و اخلاقی و قانونی فرزند در خانواده. آگاهی برای دوران مهم و اساسی رشد در فاز اورال ، فاز آنال، در فاز لاتنت یا پنهان، و همچنین آمادگی برای پیش دوره و دوره بلوغ فرزندمان. هر یک از این سه مرحله خود نیز مفصلا قابل بحث و شرح میباشد.
رامین گراف
مشاور خانواده، زوجین، اعتیاد، سکسوالیتی

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)