پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 9 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

نشانه های اختلال کمبود توجه (ADD)

1392/12/17 13:40
5,606 بازدید
اشتراک گذاری

ادامه سلطان بی نظمی در برابر پروفسور بی مغز

کودکان خلاق بطرزی باورنکردنی نامنظم هستند.اما ظاهرا در شلوغی و بی نظمی ظاهری آنها،نوعی نظم ذهنی برای آنها وجود دارد...

ادامه سلطان بی نظمی در برابر پروفسور بی مغز

کودکان خلاق بطرزی باورنکردنی نامنظم هستند.اما ظاهرا در شلوغی و بی نظمی ظاهری آنها،نوعی نظم ذهنی برای آنها وجود دارد.آنها روشهایی را اختراع می کنند که یکنواختی کارهای روزمره را از بین ببرند و این کار به هشیاری و تمرکز آنها کمک می کند.برای نمونه هنگام انجام تکلیف یا امتحان،مسائل را به ترتیب حل نمی کنند و دوست دارند روشهای مختلفی را بیازمایند.آنها بعضی از مسائل را نادیده می گیرند و اشتباهاتی مرتکب می شوند و معلمهایی که از این رفتار گیج شده اند در مورد آنها تشخیص ناتوانی در یادگیری می دهند.

*یک واقعیت مهم این است که بسیاری از کودکان خلاق درک نمی کنند که بزرگسالان چه ارزشی برای زمان قائل هستند و ازاین موضوع بهت زده می شوند.معلمها تکالیف را بعد از زمان معینی قبول نمی کنند و مفهوم آن اینست که وقت تعیین شده از تکلیف اهمیت بیشتری دارد.بعضی کودکان با آهنگ متفاوتی پیش می روند،زیرا صدایی درون آنها دستور زمان بندی خاصی را اعلام می کند

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مریم
19 اسفند 92 15:05
سلام دوست خوبم خسته نباشید من سؤالمو درمورد لکنت در قسمت کزدک و صحبت کردن (لکنت زبان) مطرح کردم ممنون میشم راهنماییم کنید.
زهره یوسفی روانشناس كودك
پاسخ
خوب میشه دوست عزیز . این به خاطر اون شوک شدیدی بوده که بهش وارد شده . اون طور که شما برام نوشته بودید که شما دست هاش و باباش پاهاش رو گرفته تا عمل سونو گرافی انجام بشه این بزرگترین شوک میتونه به کودک باشه احساس امنیت و محبت رو تا چند روز بیشتر کنید و اگه این لکنت ادامه داشت حتما به یک روانشناس کودک مراجعه کنید .
مامان دیانا
19 اسفند 92 18:48
سلام عزیزم خسته نباشی.یه سوال داشتم این بسته های آموزشی زبان مثل پکیج با ما یا کودک نخبه و ....از چه سنی برای کودک باید شروع کرد؟؟؟؟؟؟؟ سوال مهم دیگه ای که داشتم و خیلی نگرانم میکنه اینه که با توجه به اینکه دیانا الان 15 ماهشه وقتی میخوام اسم هرچیزی رو از رو عکسش یادش بدم اصلا توجه نمیکنه.هر چیزی رو براش کلی تکرار میکنم تا یاد بگیره تو رو خدا راهنماییم کنین.
زهره یوسفی روانشناس كودك
پاسخ
اصلا و به هیچ وجه نباید این کارت های خواندن را تا سن 5 ال 6 سالگی به کودک نشان داد