پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 4 ماه و 19 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

ترس کودک از بازی کردن را جدی بگیرید!!!

1392/12/16 13:52
4,921 بازدید
اشتراک گذاری

همه بچه‌ها عاشق بازی کردن هستند اما شاید برایتان عجیب باشد که بدانید بعضی از بچه‌ها از بازی کردن می‌ترسند!...

همه بچه‌ها عاشق بازی کردن هستند اما شاید برایتان عجیب باشد که بدانید بعضی از بچه‌ها از بازی کردن می‌ترسند! سراغ پارک‌ها و اسباب بازی‌هایشان نمی روند و معمولا تمایلی به تجربه‌های جدید و تحرک بدنی ندارند. پزشكان به والدین در خصوص ترس كودك از بازی با وسایل بازی در پارك‌ها و یا مكان‌های تفریحی هشدار می‌دهند و می‌گویند این ترس ممكن است علت روانی داشته باشد و به تدریج با بزرگ شدن كودك مشكلات بیشتری برای كودك ایجاد شود.

بعضی از كودكان از بازی با وسایلی كه پیچیده است می‌ترسند، حتی اگر بازی با كامپیوتر باشد در این زمان والدین می‌توانند در نقش مربی ظاهر شده و راهنمایی‌های لازم و مفید را به كودك بكنند تا او ترس كمتری پیدا كند.

اما ترس كودك از بازی با وسایلی مانند سرسره را باید جدی گرفت، البته در اكثر اوقات این ترس به دلایل اكتسابی رخ می‌دهد و ترس والدین از بروز مشكل برای كودك و صدمه دیدن او باعث می‌شود تا ترس در چهره و رفتار آنها نمایان شود، كودك نیز در سنین كم بسیار تحت تأثیر والدین خود قرار دارد و این باعث می‌شود تا او نیز دچار ترس شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند در موارد دیگر به غیر از ترس‌های اكتسابی ترس كودك از بازی با وسایل بازی و یا حتی همسالان می‌تواند علل مشكلات روانشناسی داشته باشد و در این مواقع والدین به هیچ وجه نباید كودك را تنبیه و یا به اجبار وادار به بازی كنند بلكه می‌توانند از راهنمایی و مشورت با متخصص روانشناس كودك بهره ببرند تا در آینده كودك دچار مشكلات بیشتر نگردد

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)