پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 10 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

ویژگی های کودک ناایمن

1392/11/26 19:38
3,839 بازدید
اشتراک گذاری

وابستگی بیش از حد به مادر و یا بی اعتنایی به حضور مادر هیچ یک نشانه خوبی نیست و باعث بروز مشکلات ارتباطی در آینده فرد می شود...

وابستگی بیش از حد به مادر و یا بی اعتنایی به حضور مادر هیچ یک نشانه خوبی نیست و باعث بروز مشکلات ارتباطی در آینده فرد می شود. کودک ناایمن نمی تواند رشد هیجانی خود را به درستی طی کند و هیجانات خود را مدیریت کند. او شناخت کاملی از هیجانات خود ندارد و قادر نیست به درستی آن را ابراز کند. گاهی منفعل و گوشه گیر می شود و تمایلی به بازی با همسالانش ندارد.

واکنش های هیجانی شدیدی در تعامل با دوستان دارد و در بازی معمولا تند و خشن برخورد می کند. بازی در حضور پدر و مادر را ترجیح می دهد و در غیر این صورت از بازی لذت نمی برد. به همین دلیل این دسته از کودکان خلاقیت کمتری از خود بروز می دهند و به تخیلات طولانی مدت رو می آورند و سعی می کنند ترس و ناامنی خود را با تخیلات خود تغییر دهند.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان آوينا
11 اسفند 92 9:17
من و دخترم اكثر ساعات روز تنها هستيم شديدا به خودم وابسته است تمام كارا و خواسته هاشو از خودم ميخواد حتي رابطه اش با باباش در حد يه غريبه است با بعضي بچه ها و و حتي بزرگترها زود رابطه برقرار ميكنه و لي با اكثر اطرافيان نه ...راستش خودم تحمل دوريشو ندارم...كلاس نقاشي خيلي دوست داره (البته با حضور خودم) به نظرتون بردنش موثره؟؟؟؟
زهره یوسفی روانشناس كودك
پاسخ
بیشتر او رو در جمع و محل های اجتماعی ببرید و اگر میشود کارگاه های کودک و مادر و یا پارک و خانه بازی تا در کنار خودتان بتواند بازی کند و از سن 3 سالگی مهد کودک واجب است