پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 9 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

کودکمون رو مهرطلب بار نیاریم!!!

1392/11/5 12:52
4,573 بازدید
اشتراک گذاری

اگه فرزندمون رو تو محیطی بزرگ کنیم که 'مهر' نباشه, اونا خشمگین بار میان,عصبانی و طلبکار...و البته ناراحت...



اگه فرزندمون رو تو محیطی بزرگ کنیم که 'مهر' نباشه, اونا خشمگین بار میان,عصبانی و طلبکار...و البته ناراحت...
نیمی از مردم ایران در حدود دو و نیم یاسه سالگی به این نتیجه میرسن که: "گرانترین و با ارزشترین کالای جهان محبته"
پس من تبدیل میشم به "یک انسان مهر طلب",چرا که محبت ندیدم.
چرا که خودم رو دوس نداریم...شما رو هم دوس ندارم...
اما چون دنبال محبتم, راه میفتم میام تو مهمونی, دنبال شما هی لی لی به لالای شما میذارم و از شما تعریف میکنم, از خونه تون, آشپزیتون, لباستون....احوال مادرتون رو می پرسم, چرا؟!!
تا دو تا پیام بهتون بدم:
یک: منو خوب بدونین,هر چند به نظر خودم نیستم.
دو: منو دوس داشته باشین, هر چند خودم خودمو دوس ندارم.
حالا..................
من همه کار میکنم, رنج میکشم, حرص میخورم, ظرفاتونو میشورم,قربون صدقه تونم میرم.....
چرااااا؟؟؟!!
چون از بزرگ شدن تو خونه ای خالی از محبت و مهر, چنان آسیبی دیدم که الان نیاز دارم به همه نشون بدم که من خوبم, لطفا منو خوب بدونین...
شایدم تا آخر عمر تو این حسرت بمونم!

فرزندان ما اینجوری مهر طلب میشن...مثل خیلی از خود ما...

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مينو
18 بهمن 92 19:59
سلام،موضوع جالبي رو مطرح كردين اما من فكر مي كنم تنها عشق و محبت دادن به كودك برأي جلوگيري از مهر طلب شدن آنها كافي نيست،من أين موضوع رو به وأوسطه تجربه خودم ميگم كه با تمام وجود به دخترمون عشق داديم اما بأزم احساس مي كنم تو ٥سالگي مهر طلب هست،مثلا برأي پيدا كردن دوست ،تمام أسباب بازي و لوازم دوست داشتني خودشو به بچه هاي ديگه مي ده،فرقي هم نمي كنه تو خونه باشه يا پارك أين موضوع رو خودش هم ميگه،اگر يكسري راه حل هاي عملي عنوان كنيد ممنون مي شم.
زهره یوسفی روانشناس كودك
پاسخ
عزیزم این بستگی به تجربیات شخصی خودتون داره
نی نی توپولی
21 بهمن 92 14:29
پسر من بارها شده میگه من خودم رو دوست ندارم همش تقصیر من بود یک کاری هم میکنه همش عذر خواهی میکنه با این حالت رفتارش چه کنم
زهره یوسفی روانشناس كودك
پاسخ
دوست عزیز علت این رفتار کودکتون رو پیدا کنید و اگه اون رو پیش یک روانشناس بالینی کودک ببرید بهتره