پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 9 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

اضطراب ، نگراني ، وحشت ‌

1392/10/6 6:56
4,729 بازدید
اشتراک گذاری

شما يك انساني بوده ايد كه متاسفانه بدليل اسيبهاي كودكي و زمينه ارثي ، با يك اضطراب و نگراني و ترس و وحشتي زندگي مي كرديد...

دکتر هلاکویی

شما يك انساني بوده ايد كه متاسفانه بدليل اسيبهاي كودكي و زمينه ارثي ، با يك اضطراب و نگراني و ترس و وحشتي زندگي مي كرديد . براي اين كار فكر كرده ايد كه اگر بتوانيد دو كار را انجام بدهيد . يعني اول اينكه خودتان را مشغول يك موضوعي كنيد كه اصولا ديگر جهان را حس و احساس نكنيد و از جانب ديگر زمينه اي را فراهم كنيد براي موفقيت هايتان ، كار شما درست است . بدليل اضطراب و نگراني ، از طريق درگير شدن در كارها و وقت و انرژي را انجا گذاشتن ، سبب مي شويد كه بتوانيد جهان را حس و احساس نكنيد ، درد نكشيد ، و ضمنا احساس خوبي هم داشته باشند. اين نوع اضطرابها بتدريج تبديل مي شوند به وسواس و رفتار اجباري . شما بدليل ترس و اضطراب از زندگي و زنده ها ، خودتان را به اينجا مي رسانيد . يك ادم معتاد هم با اين واقعيت روبرو است كه جهان را انگونه كه هست نمي تواند حس و احساس كند و دلش مي خواهد جهان بهتري داشته باشد . پس من با خوردن مشراب يا ماده مخدر ، اولا درد امروز را نمي كشم ، دوم يك لذت خيالي را براي خودم و يا در وجودم موجب مي شوم و بنابراين از درد به لذت و شادي تغيير مي كنم . اين دليلي است كه مردم مشروب مي خورند و مواد مخدر مصرف مي كنند . موضوعاتي هستند كه ما براي حس و احساس نكردن جهان به انها اعتياد پيدا مي كنيم .

اعتياد مثبت : كار ، درس / اعتياد منفي : مشروبات الكلي ، مواد مخدر ، سيگار

اعتياد منفي همه جايش منفي است و اعتياد مثبت شما را حداقل به جايي مي رساند و اما به چه هزينه ايي ؟ شما خودتان را بي حس مي كنيد كه درد را حس و احساس نكنيد . درست مثل اينكه من و شما را ببرند در اتاق عمل ، و تنها درخواستي كه داريم اين است كه ما را بي حس و بي هوش كنند . چرا ؟ براي اينكه مي خواهيم درد نكشيم .

دكتر فرهنگ هلاكويي / برگرفته شده از گفتگوها ، در برنامه هاي تلويزيوني

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)