پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 13 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

چالرز داروین : پیشگام بررسی علمی کودک

1391/8/26 12:33
5,340 بازدید
اشتراک گذاری

 چالرز داروین(Charles Darwin ) : پیشگام بررسی علمی کودک

چارلز داروین طبیعت شناس بریتانیایی تنوع بی نهایتی را در گیاهان و گونه های حیوانی مشاهده کرد. او همچنین مشاهده کرد که در هر گونه ، دو جاندار پیدا نمی شوند که دقیقا مثل هم باشند. او از این مشاهدات نظریه تکامل خود را ساخت . 

این نظریه بر دو اصل مرتبط تاکید میکند: انتخاب طبیعی و بقای اصلح داروین توضیح داد که برخی گونه ها به دلیل در محیط های خاص زنده می مانند که با محیط های اطراف خود سازگار شده اند . گونه های دیگر به این دلیل از بین میروند که نتوانسته اند با محیط خود سازگار شوند. افراد در گونه هایی که توانسته اند نیازهای بقا در محیط را بهتر برآورد کنند، به قدر کافی زنده میمانند تا ویژگی های مفید خود را به نسل های آینده منتقل کنند.تاکید داروین بر ارزش سازگارانه خصوصیات بدنی و رفتار به نظریه های مهم رشد راه یافت.

داروین در جریان کاوشهای خود دریافت که رشد پیش از تولد در خیلی از گونه ها بسیار مشابه است. دانشمندان دیگر از مشاهده ی داروین نتیجه گرفتند که رشد بچه ی انسان از همان برنامه ی کلی تکامل گونه ی انسان پیروی میکند. با اینکه در نهایت معلوم شد که این عقیده غلط است، تلاشهایی که برای شبیه دانستن رشد کودک و گونه ی انسان صورت گرفتند، پژوهشگران را ترغیب کردند تا تمام جنبه های رفتار کودکان را به دقت مشاهده کنند.

از این تلاش ها مقدماتی برای ثابت کردن عقیده ای درباره ی رشد، بررسی علمی کودک به وجود آمد.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

shabnam
29 دی 92 15:22
merci
حسین غفوری
21 تیر 96 12:20
سلام به نظرم نام خانم پریرخ دادستان به عنوان مادر روانشناسی ایران از شاگردان پیاژه در این لیست خالیه ..هرچند ایشون خود بنیانگذار مکتبی نبودند ولی میتوان گفت که ایشن بنیانگذار روانشناسی شناختی در ایران بودند. پیروز باشید

26 آذر 00 18:30
واقعا سایتدان اطلاعات ارزنده ای در نورد روان شناسی میده