پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 13 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

شهد و شکر یا سم و زهر؟

1392/7/20 22:57
4,535 بازدید
اشتراک گذاری

هیچ جنبه ای از رشد زیستی اجتماعی مهمتر از رشد سریع مغز، یعنی پیچیده ترین ساختاری که در جهان سراغ داریم نیست که البته پرونده ی کمّی آن تقریباً تا 7 سالگی و پرونده ی کیفی آن تا 18 سالگی به 100% رشد رسیده و بسته می شود.


 مغز به عنوان فرمانده ی رفتارهای انسانی، به مانند پازلی است که والدین و مربیان نخستین معماران و طراحان آن هستند. این اولین ها اگر مجهز به سلاح دانایی و آگاهی و عشق بدون قید شرط باشند، می توانند به مدد امکاناتی که فراهم می کنند قطعاتی شهد گونه و شیرین را در کنار هم قرار داده و در کمال خرسندی به تکمیل این پازل مبادرت ورزند و در غیر این صورت قطعاتی سمی و زهر آلود را خواسته و یا ناخواسته در کنار هم قرار می دهند و سازنده ی منبعی می شوند که تراوشات آن در قبال نگرش، احساس و رفتار در آینده، هم برای خود فرد و هم برای دیگران سمی و آزار دهنده خواهد بود.

استاد حکیمی

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

زینب مامان آرتین نابغه کوچک
20 مهر 92 23:40
سلام خصوصی دارید
مامی ارمیا
21 مهر 92 11:39
سلام .ممنونم از وبلاگ پر محتواتون.
یه سوال دارم . پسر من 1سال و چند روزشه و دو یا سه روزه که وقتی شیر میخوره سینمو دندون میگیره و وقتی من داد میزنم میخنده . فک میکنه دارم باش بازی میکنم . بنظرتون چیکار کنم؟؟؟


دوست عزیز به این پست ها مراجعه کن
http://psychology.niniweblog.com/post281.php
http://psychology.niniweblog.com/post273.php
http://psychology.niniweblog.com/post464.php