پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 4 ماه و 18 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

حل تعارض با تفکر خلاق

1392/6/29 18:18
5,397 بازدید
اشتراک گذاری

در موارد بسیاری حل تعارضات کودک در درون خانواده با تفکر خلاق امکان پذیر است...

در موارد بسیاری حل تعارضات کودک در درون خانواده با تفکر خلاق امکان پذیر است. این فوق تخصص روان پزشکی کودک و نوجوان با بیان این که با ارائه تصاویر و نقاشی های ناقص به کودکی که در خانواده مورد غفلت یا آزار روانی قرار گرفته است می توان به وی کمک کرد، توضیح می دهد: تکمیل نقاشی و گفتن داستان درباره آن توسط کودک به تفکر خلاق در وی می انجامد و کودک می تواند آن چه را باعث رنجش وی شده است به طور غیرمستقیم بیان کند. این شیوه یکی از بهترین شیوه های درمانی کودکان آسیب دیده و دچار تعارض است. در واقع کارشناسان با رشد تفکر خلاق در کودک، تلاش می کنند کودک خلاقانه با تعارض هایی که با آن مواجه بوده است، روبه رو شود و آن را پشت سر بگذارد.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان امیرعلی
29 شهریور 92 19:32
سلام وبلاگتون خیلی عالی هستش . مطالب بسیار مفید وسازنده ای دارین ازتون ممنونم
مریم مامان آریا
31 شهریور 92 12:59
سلام
من خیلی وقته که این وبلاگ رو لینک کردم و گاهی سر می زنم
من توی وبلاگم معمولا بازیهایی که می کنیم رو می ذارم و یا کتابهایی که استفاده می کنیم رو معرفی می کنم
خوشحال می شم که عضو این وبلاگ باشم و کمکی کرده باشم


سلام دوست عزیز
من بیشتر صحبت های دکتر هلاکویی رو خودم از روی صحبت های ایشون مینویسم و این کار زمان زیادی میبره ... و به خاطر این موضوع کلیک راست رو قفل کردم که کسی کپی نکنه عزیزم ... در مورد این موضوع که از اعضای فعال وب روانشناسی هستید شکی نیست ... من هم کارهای جالب تون رو در وبم حتما ثبت میکنم