پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 15 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

ماساژ کودک باعث ايجاد آرامش و هوشياري او مي شود

1392/6/8 15:29
4,328 بازدید
اشتراک گذاری

ماساژ نوزاد و کودک، زيباترين راه شناخت احساسات و واکنش ها و ايجاد آرامش و اطمينان خاطر نوزاد است...


دکتر تاتاري، روانپزشک، به باشگاه خبرنگاران گفت: ترکيبات شيميايي در بدن مانند کورتيزول تحت تاثير فشار عصبي افزايش مي يابند، همچنين در کودکان براي جلوگيري از اين مشکل، انجام ماساژ روزانه اين هورمون را به پائين ترين حد ممکن مي رساند.
وي افزود: ده دقيقه ماساژ دو تا سه بار در هفته، به اعتقاد سازي بين مادر و کودک، جلوگيري از بيماري ها و ارتباط برقرار کردن بين آنها کمک مي کند.
وي بيان کرد: با توجه به نبودن قانون خاصي براي ماساژ کودک، بهترين زمان براي انجام اين کار زمان بيداري و با نشاطي کودک است.
وي ادامه داد: ماساژ بايد از روش هاي مختلفي مانند ماساژ جلوي بدن شامل دست ها و پاها، سينه، شکم، ساق پا، ران و ماساژ پشت بدن، پشت پاها و ماساژ سر و صورت انجام بگيرد.
همچنين دکتر مظفري، متخصص کودکان و نوزادان در ادامه افزود: ماساژ مستمر کودک، عضلات و مفاصل نوزاد را محکم، بيماري هاي رايج کودکان را بهبود، در مورد درآوردن دندان کودک و در کودکاني که نياز به مراقبت ويژه دارند مانند کودکان دچار سندرم داون، ضايعه اعصاب حسي فلج مغزي و نوزادان نارس مفيد و موثر است.
وي گفت: انجام ماساژ وزن بچه را زياد، با ماساژ ناحيه شکم از يبوست کودک جلوگيري، به حفظ حالت هاي فيزيکي، هوشياري، نشان دادن احساسات و ايجاد ارتباط بهتر کودکان کمک مي کند.
وي بيان کرد: روغن هاي مناسب ماساژ را، بايد مادر انتخاب و قبل از ماساژ دست را به روغن آغشته و نرم کند. همچنين روغن ها به طور مشخص به نوع پوست بچه، محل زندگي، قابل دسترس بودن و آلرژي زا نبودن بستگي دارد.
دکتر مظفري تاکيد کرد: در ايران بيشتر از روغن هاي نارگيل، آفتابگردان، زيتون، بادام، انگور استفاده مي شود.
وي گفت: با توجه به اهميت اين امر و نقش موثر آن در تامين سلامت کودک، ايجاد مراکزي خاص براي انجام ماساژ با حضور افراد متخصص ضرروت دارد تا به شکل عملي والدين جوان و کم تجربه با تکنيک ها و اثرات شگفت انگيز اين روش آشنا شوند

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)