پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 9 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

تشخیص خطرابتلا به اوتیسم در رحم مادر

1392/6/7 15:10
4,488 بازدید
اشتراک گذاری
دانشمندان شیوه نوینی را برای تشخیص و کمیت گذاری خطر ابتلا به اوتیسم در جنین یافته اند.در این شیوه امکان تشخیص و درمان زودهنگام این اختلال رشدی را فراهم می آورد.


بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، سالانه در آمریکا از هر 50 کودک، ابتلای یک نفر به اختلال طیف اوتیسم تشخیص داده می شود اما تشخیص این بیماری اغلب زودتر از سن سه یا چهار سالگی صورت نمی گیرد.
در این سنین بهترین فرصت ها برای مداخله درمانی از دست رفته است چرا که مغز در سال نخست عمر بیشترین واکنش را به درمان نشان می دهد. "هاروی کلیمان" مجری این طرح و با همکاری محققان موسسه "ذهن" دانشگاه کالیفرنیا دریافته است، چروک و تاخوردگی های ناهنجار در جفت و رشد سلولی غیرطبیعی تروفوبلاست، نشانگرهای مهمی برای شناسایی نوزاد در خطر ابتلا به اوتیسم محسوب می شوند.
وی ابراز امیدواری کرد تشخیص خطر ابتلا به اوتیسم با بررسی جفت در زمان تولد به یک شیوه عادی غربالگری تبدیل شود و کودکانی که تعداد سلول های تروفوبلاست شان در حال افزایش است هر چه زودتر تحت مداخله های دارویی قرار بگیرند تا کیفیت زندگی شان به خاطر تشخیص زودهنگام بیماری بهبود یابد.
نتایج این تحقیقات در نشریه Biological Psychiatry منتشر شده است.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

اکبر ولی نژاد
10 تیر 94 13:21
با سلام اینجانب دکتر ولی نژاد محقق موسسه تحقیقات واکسن و سرمسازی رازی مشهد و انجمن علمی شتر ایران میباشم و نتایج بررسی و تحقیقات در مورد اثر شیر شتر بر درمان بیماران مبتلا به اوتیسم را در سایت camelopedia.ir و camelmilk.ir آورده ام. شیر شتر تاثیر زیادی در بهبودی کودکان مبتلا به اوتیسم دارد. سال گذشته اثر شیر شتر در تعدادی از کودکان مبتلا به اوتیسم در شهر مشهد بررسی شد که نتایج بسیار خوبی داشت . جهت راهنمایی بیشتر میتوانید با انجمن علمی شتر ایران شماره تلفن 38416637 - 051 تماس بگیرید. با تشکر