پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 4 ماه و 18 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

سینه خیز

1392/6/7 19:33
4,004 بازدید
اشتراک گذاری
مغز انسان متشکل از چهار لُب به نامهای: پیشانی،آهیانه، پس سری و گیجگاهی می باشد.

مغز انسان متشکل از چهار لُب به نامهای: پیشانی،آهیانه، پس سری و گیجگاهی می باشد. هر کدام از این نواحی عملکردهای خاصی دارند و به طرق مختلف تحریک می شوند. به عنوان مثال، ردَ پای حرکات ظریف، دقت و توجه، برنامه ریزی، ثبات ادراکی، رفتارهای ارادی و ... را می توان در لُب پیشانی جستجو کرد.
از آنجایی که اولين فعاليتهاي حركتي ـ رشدي كودك بر روي زمين انجام مي گيرد، برخي از صاحب نظران بر اين باور هستند كه چنين حركاتي می تواند محرک خوبی برای رشد مغز محسوب شود و حذف آن ها احتمالاً مشکلاتی را در آینده ایجاد کند.
خزيدن (به طوريكه شكم مماس بر زمين باشد)، سينه خيز رفتن يك طرفي (با حركت دادن توأمان ساق و بازوي يك طرف بدن)، سينه خيز رفتن متقاطع ( حركت دادن بازوي چپ با ساق راست و بازوي راست با ساق چپ بهنگام سينه خيز)، یکی از این فعالیت های حرکتی ـ رشدی است که فعال کننده و محرک ناحیه پیشانی مغز محسوب می شود.
• با كمك افراد ديگر، پارچه اي را به فاصله 40 سانتي متري از سطح زمين بگيريد و از كودك بخواهيد به صورت سينه خيز از زير آن عبور كرده و به هدفي كه در انتهاي پارچه مشخص كرده ايد برسد.
• يك مسير با مانع از جعبه ها، حلقه ها، ميزها، صندلي ها و... ترتيب دهيد. از كودك بخواهيد كه يك مسير تعيين شده را طي كند، اين مسير ممكن است به صورت داخل شدن، از زير رد شدن، از بالا رد شدن و يا دور زدن موانع انجام پذيرد.
• به مانند تصویر، وسایل تونل مانندی را فراهم کنید و از کودک بخواهید از درون آن حرکت کرده و به سمت شما و یا هر هدفی که تعیین کرده اید حرکت کند.
استاد حکیمی 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)