پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 16 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

نیمکره راست مغز را در زمانهای مطلوب در هر روز تغذیه کنید

1392/4/29 23:10
3,291 بازدید
اشتراک گذاری


همانطور که میدانید ضمیر ناخودآگاه انسان می تواند با دیدن یک تصویر زیرکانه و ظریف شروع به فعالیت کند و این نکته ای است که در تبلیغات بسیار مورد استفاده قرار می گیرد!

 


همانطور که میدانید ضمیر ناخودآگاه انسان می تواند با دیدن یک تصویر زیرکانه و ظریف شروع به فعالیت کند و این نکته ای است که در تبلیغات بسیار مورد استفاده قرار می گیرد!

از طریق پیامهای عشق و دوست داشتن و جملات تشویقی در زمانهایی از روز که نیمکره راست به راحتی اطلاعات را جذب می کند، می توان حساسیت نیمکره راست مغز را بالا برد.

زمانی که در حالت آ...رامش عمیق هستیم اطلاعات مستقیما به نیمکره راست مغز ما می رود. مثل : صبح زود، زمان استراحت نیمروز، قبل از رفتن به رختخواب و خواب شب

بهتر است در این زمانها با فرزندانمان اوقاتی را بگذرانیم تا به اصطلاح آنها را کوک! کنیم. این زمانها می تواند تجربه های بسیار محبت آمیز و شفا دهنده ای باشد.

وقتی که بخواهید با بچه های بزرگتر زمانی را سپری کنید متوجه خواهید شد که آنها با شما احساس راحتی نخواهند داشت. اجازه دهید راجع به احساسشان با شما صحبت کنند و تصویر ذهنی خودشان را از شما اصلاح کنند. به آنها فضا دهید تا افکار دوستی و عشق را جایگزین دیدگاه های منفی شان کنند.

به فرزندانتان بگویید که چقدر به آنها توجه دارید و مواظبشان هستید، که چقدر آنها منحصر به فرد هستند و چقدر آنها را به خاطر خودشان (همینی که هستند) دوست دارید. شما می توانید هر پیام مثبت دیگری را که به بهتر شدن زندگی کودکتان کمک می کند استفاده کنید مثل اینکه به او بگویید" تو می توانی همه چیز را خیلی راحت یاد بگیری"
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان نازی
1 مرداد 92 1:02
سلام عزیزم.من سوالی در رابطه با رفتار دخترم دارم و اینکه کیانای من خیلی عصبیه.مثلا موهاشو میکشه،دستشو گاز میگیره در حدی که رد دندوناش رو دستش میمونه،منو میزنه،منو چنگ میندازه،موهامو میکشه،سرشو بعضی وقتها میکوبه به دیوار. به نظرتون اینها نشانه عصبانیته؟یا برای یه بچه یک سال و نیمه طبیعیه؟میشه راهنماییم کنید که عصبانیت براش عادت نشه؟!!!


http://psychology.niniweblog.com/cat13.php
این مطالب رو مطالعه کن ...
مامان نازی
1 مرداد 92 1:26
من خیلی سر دخترم داد میزنم و از طرفی هم بینهایت محبت میکنم.چه کار کنم.توروخدا کمکم کنید میخوام به روحیه دخترم اسیب نزنم.
مامان امیرعلی
1 مرداد 92 17:08
سلام مامان عزیز، خسته نباشید یه سوالی داشتم اگه جوابمو بدین ممنون میشم .پسر 11 ماهه ای دارم که فوق العاده به آقایون علاقه منده به طوری که دیگه زبان زد عام وخاص شده واگه در موقعیتی قرار بگیره که یه چند تا آقا باشن مخصوصاً آشنا هم باشن دیگه نه با من کاری داره ونه با باباش به نظرتون این کارش معنی خاصی داره؟


لطفا اطلاعات بیشتری بدید. ممنون