پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 15 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

آموزش صبر به کودکان

1392/4/22 14:29
4,535 بازدید
اشتراک گذاری

مطالعات نشان می دهد که موفقیت و خوشبختی بسیاری از مردم منوط به موضوع صبر و به تأخیر انداختن لذت است و این موضوع باید توسط پدر و مادر و مربیان...


مامان یا بابای سهند و سپهر
ارسال پاسخ : 1392/4/22 - 9:02 | انتخاب بهترین پاسخ
  سعيمو ميكنم ولي فعلا كه 21 ماهشونه هيچ صبري ندارن!!! با گريه و از سر اجبار صبر مي كنن تا من كارم تموم بشه و به چيزي كه مي خواهند رسيدگي كنم.

مامان ندا
ارسال پاسخ : 1392/4/21 - 22:05 | انتخاب بهترین پاسخ
  به نظر من این ذات خود بچه هاست و تحکم مادر و پدر و صد البته مادر که برخورد بیشتری با بچه داره بی تاثیر نیست پسر من در قبال درد زخم و اینکه چیزیو بخواد و همون لحظه بهش ندم در مقایسه با خیلی از بچه هایی که دیدم صبوره طوری که یکبار دستشو زده بود به اتو و سوزونده بود و این اتفاق صبح براش افتاده بودو شب به من گفت من مپل بچه ها باهاش برخورد نکردم از همون اولش فکر کردم باید مستقل باشه محکم حرف بزنه و خواسته هاشو با لجبازی از من نخواد بهش خیلی محبت میکنم و شاید روزانه چندین بار با صدای بلند میگم خدایا شکر که این پسرو بهم دادی و اون از اینکه خوبه خوشحاله و سعی میکنه ورای نازهای کودکی اکثر مواقع هوای دل منو داشته باشه مطمئنن رفتار خودمون تاثیر مستقیم داره البته اینو بگم که منو پسرم همیشه باهم تنهاییم تا شب که پدرش بیاد و چون از خانواده هردو طرف دوریم چن تربیتی نشده

سپیده
ارسال پاسخ : 1392/4/21 - 16:00 | انتخاب بهترین پاسخ
  منم گاهی که دخترم اذیتم می کنه می گم اگه اینو نمی خوندم چی می شد. به قول مامان روانشناس از 3 سال به بالا باید اموزش رو شروع کنیم.. ایشالله کمی که بزرگتر شد نتیجشو می بینید.
آموزش صبر به کودکان

مطالعات نشان می دهد که موفقیت و خوشبختی بسیاری از مردم منوط به موضوع صبر و به تأخیر انداختن لذت است و این موضوع باید توسط پدر و مادر و مربیان، بین ۳ تا ۶ سالگی بطور جدی به کودکان آموزش داده شود. در صورتی که این موضوع فرا گرفته نشود، احتمالاً کودکان ما به دو گرفتاری مبتلا می شوند
.1. امروز را به فردا ترجیح می دهند و هیچ کاری برای آینده خود انجام نمی دهند و خوشی های زودگذر باعث بدبختی آنها در آینده می شود.
2. از ترس از آینده، همه وقت امروز خود را صرف تلاش طاقت فرسا کرده و از امروز خود نیز در حد معقول و بجا لذت نمی برند و همه چیز را برای آینده نگه می دارند. باید به کودکان آموخت که با صبر، پاداش بهتری فرا می رسد و نه این که با صبر حق آنها ضایع شده و همه چیز از دست می رود.
نکات مهم:
1. از تولد تا 14 ماهگی: همه احتیاجات کودک رو بلافاصله و آنی پاسخگو باشید.
... 2. 14 تا 2 سالگی: برآورده کردن نیازهای ضروری کودک و تاخیر ثانیه ای و دقیقه ای در موارد غیر ضروری، البته بعد از گذشت زمان مورد نظر حتما باید به قول داده شده عمل شود.
3. 2 سالگی تا 3 سالگی: در بیشتر موارد از کودک درخواست می کنیم یکی دو دقیقه تحمل کند.
4. از 3 سالگی به بعد: از ثانیه تا دقیقه، ساعت و حتی روز، برخی از خواسته ها، بسته به ضرورت با تأخیر اجابت می شود.
آموزش صبر به کودکان:
1. برای کودکان با سن بالا، در هر ماه یکبار به مکان هایی بروید که آرام قدم زدن از اصول آن است مانند: موزه، نمایشگاه و .... ( بازی گذر از A به B . هوش هیجانی. محمود حکیمی)
2. ساعت و یا موبایلی را تنظیم کنید و از کودک بخواهید تا اتمام نکردن کار و زنگ نخوردن، مکان مورد نظر را ترک نکند. کارهایی مانند کشیدن نقاشی، لگوها و ... مثلا برای یک کودک 3 ساله، می توانید از 4 دقیقه تا نهایت 9 دقیقه انتخاب داشته باشید. ( بازی زنگ ساعت و بازی قالیچه ی سحر آمیز. هوش هیجانی. محمود حکیمی)
3. با کودک به صفهای انتظار بروید. مانند: صف نانوایی، مترو و ...
4. بعد از خوردن غذا بلافاصله سفره را ترک نکنید و کمی تحمل کنید. ( بازی نشست خانوادگی. هوش هیجانی. محمود حکیمی)
5. در صورت امکان کادوهای خریداری شده، در فواصل زمانی بازشود.
گروه روانشناسی بازی

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)