پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 15 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

پرسش و پاسخ(بوس کردن کودکان)

1392/3/26 0:26
11,131 بازدید
اشتراک گذاری

دختر من خیلی دوست داره کمرش رو نوازش کنم نمیدونم آیا این کار رو ادامه بدم یا نه از یه طرف میترسم اگر نوازش نشه اینو از افراد دیگه بخواد و البته احساس بی مهری کنه اینکه بهش محبت نمیشه خیلی هم دوست داره بغل بشه با اینکه سنش 2 سال و سه ماه هست حتی تو خونه هم میخواد بغلش کنم و موضوع دیگه ای که ذهنم رو مشغول کرده اینه که من کلا آدم گرمایی هستم تو زمستون هم نمیتونم تو خونه لباس آستین کوتاه بپوشم دخترم وقتی تو بغلم هست صورت و دست هاش رو میکشه به بازوهای من حتی در مواقعی لباسم رو بالا میزنه که سرش رو بگذاره رو شکمم و من از این کار منعش کردم ولی الان نمی دونم از اینکه صورت و دستش رو به بازوی من میکشه هم منعش کنم ؟ در واقع فهمیدم ارتباط پوستی رو خیلی دوست داره البته فقط با خودم اینطوری هست و حتی با پدرش هم اینطوری نیست اگر باید از این کار منعش کنم چطوری؟

 


یک نکته کوچیک هم همینجا بگم که بوس و نوازش کردن منطقه لب و دهان کودک در سنین نوزادی کار درستی نیست چون منطقه لب و دهان در این سنین جزء مناطق جنسی نوزاد به حساب میاد و لی به غیر از منطقه لب و دهان نوزاد میشه تمام بدنشو غرق بوسه کرد

وقتی کودک خود را به زور می بوسید یا بغل می کنید، در واقع به او می آموزید که تسلیم تمایلات دیگران باشد.

مهم نیست کودکتان چند سال داشته باشد، حریم او را محترم شمارید و بدون اجازه او حتی ذره ای به حریم او نزدیک تر نشوید.

حتی اگر فرزند خردسال شما هنوز قادر به صحبت کردن نیست، قبل از بغل کردن او منتظر دیدن رضایت او با زبان بدنش باشید.

احترام گذاشتن به خواسته های کودکتان آنچنان روال همیشگی شما باشد که کودک باور کند که هیچ کس حق ندارد بدون اجازه ی او به او نزدیک شود یا با او تماس داشته باشد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مهربان
31 خرداد 92 1:38
با سلام.4سال دیرتر این مطلب را خواندم. امیدوارم راه جبران باشد.
مامان عرشیا
4 تیر 92 8:16
منم پسرم همین طوریه...مطلب مفیدی بود