پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 4 ماه و 19 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

پرسش و پاسخ(جویدن غذا)

1392/2/31 0:53
15,279 بازدید
اشتراک گذاری

کودک 2 ساله من نمی تواند غذاهای جویدنی را راحت بخورد و هنوز باید غذا به صورت میکس باشد ؟

 

اشکال نداره کودک شماخواهد جوید چون جویدن نوعی عمل غیر ارادی و غریزی است ...اما اون عادت کرده و بلد نیست که باید بجود جون غذای نجویده خورده و خوب تنبلی هم از اجزا...قسمت های مختلف بدن است ...غذای نرم جویدنی آرام آرام همراه با میکس شده به توالی به او بخورانید...یعنی یک وعده جویدنی و یک وعده میکس شده ..او با جویدنی مشکل دارد ...درست است حالا نوبت میکس شده است ... مقدارش راکمترکنید..درنوبت جویدنی بیشتر گرسنه است ...اگر نخورد اورا گرسنه نگه دارید تا نوبت میکس شده و به همان انداره نه بیشتر به اومیکس شده بدهید...بعد دوسه روز فک او بکار می افتد ...بکار افتادن فک بطور غیر ارادی و ناخود اگاه و همراه با لذت است ...یعنی جویدن مانند بوسیدن توام یا لذت است ...چرا که موجب میشود بزاق دهان که هم کار شیمیایی روی غذا انجام میدهدهم تولید لذت و خوشی و یک حالت آرامش ایجاد میکند...ندیدی که افراد ی در حین کار سخت هستند مثل نوعی ورزش ها و یا مربی های ورزشی استرس دار مدام آدامس می جوند...یا در موقع غم و شادی همدیگرا می بوسند ... در واقع جویدن از استرس انها میکاهد و نوعی دیگر از هورمون آرام بخش را باعث ترشح آن میشود و الا اگر ادامس نداشته باشند مدام دندان هایشان را روی هم میسایندوفشار میدهند تا اون هورمون ترشح شود این عمل جزء قسمت ناخود آگاه و غیر ارادی مفز قرار دارد...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

الهه معظمی
21 خرداد 93 15:25
سیده حبیبه
8 آذر 94 17:16
سلام تورو خدا کمکم کنید پسر 19 ماهه دارم که این مشکل را داره وقتی براش برنج درست می کنم باید خورشت بیشتر از برنج باشه تا بتونه بخوره اصلا هم نمی جوه حتی از این لپ به این لپ هم نمیبره مستقیم قورت میده کمی هم که سفت میکنم تا شاید بجوه دوباره قورت میده که منجر به بالا آورده میشه بخدا دیگر خسته شدم شیر خشک هم تا 15 ماهی بیشتر نخورد فقط آب و چای خیلی کم رنگ می خوره البته وزنش خوبه کمکم کنید اجرتان با امام حسین
زهره صادقی
25 تیر 97 10:58
Zohreh: با سلام و خسته نباشید  دختر من 3 سال و 5 ماه دارد، با قد 96.2 سانت و وزن 14 کیلو. مشکل اساسی من این است که دخترم اصلا جویدن بلد نیست و همه ی غذا ها را فقط با ماست قورت میدهد و کوچکترین دندانی به آنها نمیزند، یعنی اگر غذا  خوب با ماست مخلوط نشود نمی خورد، و اگر حتی به اندازه نوک قاشق برنج بدون ماست به او داده شود همه ی غذا را بالا می آورد. به پیشنهاد مربی مهد و برای رفع این مشکل، 2 روز است که صبح زود و ناشتا او را به مهد میبرم تا مگر در اثر گرسنگی تمایل به خوردن پیدا کند ولی هر دو روز تا ساعت 5 عصر گرسنه مانده و در مقابل خوردن مقاومت کرده. مشکل من با نجویدن غذا است وگرنه حجم غذایی که با ماست می خورد خوب است، ولی اصلا نمی جود و فقط با کمک ماست قورت میدهد، حتی میوه ها را هم له شده با قاشق فقط قورت میدهد و اصلا عادت جویدن و گاز زدن ندارد، به متخصص دهان و دندان کودک هم مراجعه کرده ام و از نظر فک و دندان هم اصلا مشکلی ندارد. لطفا مرا راهنمایی کنید، چون واقعا مستأصل شده ام و نمیدانم چگونه مشکل نجویدن او را حل کنم. با سپاس فراوان.
زهره صادقی
28 تیر 97 1:41
با سلام و خسته نباشید  دختر من 3 سال و 5 ماه دارد، با قد 96.2 سانت و وزن 14 کیلو. مشکل اساسی من این است که دخترم اصلا جویدن بلد نیست و همه ی غذا ها را فقط با ماست قورت میدهد و کوچکترین دندانی به آنها نمیزند، یعنی اگر غذا  خوب با ماست مخلوط نشود نمی خورد، و اگر حتی به اندازه نوک قاشق برنج بدون ماست به او داده شود همه ی غذا را بالا می آورد. به پیشنهاد مربی مهد و برای رفع این مشکل، 3 روز است که صبح زود و ناشتا او را به مهد میبرم تا مگر در اثر گرسنگی تمایل به خوردن پیدا کند ولی هر 3 روز تا ساعت 5 عصر گرسنه مانده و در مقابل خوردن مقاومت کرده. در این 3 روز فقط شیر خورده است و 2 وعده سوپ.  من با 2 مشکل اساسی مواجه هستم: 1- در حال حاضر به شدت در مقابل غذا خوردن مقاومت میکند و در اعتراض به شیوه جدیدی که در این 3 روز برای او پیاده شده کلا دیگر غذا نمیخورد حتی دیگر به شیوه قبل و با ماست هم حاضر نیست لب به غذا بزند، به حدی که من نگران سلامتی او هستم. حال میخواهم بدانم اولا راه حل درست چیست؟ آیا همچنان به همین روال ادامه دهم؟ چه کنم که دو باره به سمت غذا بیاید؟ 2- چه کنم که هم مشکل نجویدن را در او حل کنم هم او را دوباره به غذا خوردن علاقه مند کنم؟ لطفا مرا راهنمایی کنید، چون واقعا دیگر مستأصل شده ام و نمیدانم چگونه این مشکلات را حل کنم.  با سپاس فراوان.