پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 4 ماه و 18 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

اضطراب ، نگرانی ، وحشت ‌

1392/2/25 2:43
4,171 بازدید
اشتراک گذاری

شما یک انسانی بوده اید که متاسفانه بدلیل اسیبهای کودکی و زمینه ارثی ، با یک اضطراب و نگرانی و ترس و وحشتی زندگی می کردید .

شما یک انسانی بوده اید که متاسفانه بدلیل اسیبهای کودکی و زمینه ارثی ، با یک اضطراب و نگرانی و ترس و وحشتی زندگی می کردید . برای این کار فکر کرده اید که اگر بتوانید دو کار را انجام بدهید . یعنی اول اینکه خودتان را مشغول یک موضوعی کنید که اصولا دیگر جهان را حس و احساس نکنید و از جانب دیگر زمینه ای را فراهم کنید برای موفقیت هایتان ، کار شما درست است . بدلیل اضطراب و نگرانی ، از طریق درگیر شدن در کارها و وقت و انرژی را انجا گذاشتن ، سبب می شوید که بتوانید جهان را حس و احساس نکنید ، درد نکشید ، و ضمنا احساس خوبی هم داشته باشند. این نوع اضطرابها بتدریج تبدیل می شوند به وسواس و رفتار اجباری . شما بدلیل ترس و اضطراب از زندگی و زنده ها ، خودتان را به اینجا می رسانید . یک ادم معتاد هم با این واقعیت روبرو است که جهان را انگونه که هست نمی تواند حس و احساس کند و دلش می خواهد جهان بهتری داشته باشد . پس من با خوردن مشراب یا ماده مخدر ، اولا درد امروز را نمی کشم ، دوم یک لذت خیالی را برای خودم و یا در وجودم موجب می شوم و بنابراین از درد به لذت و شادی تغییر می کنم . این دلیلی است که مردم مشروب می خورند و مواد مخدر مصرف می کنند . موضوعاتی هستند که ما برای حس و احساس نکردن جهان به انها اعتیاد پیدا می کنیم .

اعتیاد مثبت : کار ، درس / اعتیاد منفی : مشروبات الکلی ، مواد مخدر ، سیگار

اعتیاد منفی همه جایش منفی است و اعتیاد مثبت شما را حداقل به جایی می رساند و اما به چه هزینه ایی ؟ شما خودتان را بی حس می کنید که درد را حس و احساس نکنید . درست مثل اینکه من و شما را ببرند در اتاق عمل ، و تنها درخواستی که داریم این است که ما را بی حس و بی هوش کنند . چرا ؟ برای اینکه می خواهیم درد نکشیم .

دکتر هلاکویی / برگرفته شده از گفتگوها ، در برنامه های تلویزیونی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان علی خوشتیپ
25 اردیبهشت 92 12:13
سلام مامان روانشناس عزیز
ممنونم بابت نظری که گذاشتید
انشاالله در قرارهای بعدی باز هم سعادت دیدار شما رو داشته باشیم
خصوصی


منم امیدوارم