پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 15 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

دوری از کودک

1391/11/22 22:14
3,512 بازدید
اشتراک گذاری

اگر در دوران کودکی مادر شما به این علت که نمیخواسته شاهد گریه شما باشد بدون خداحافظی با شما خانه را ترک میکرده است احساس اعتماد و اطمینان شما خدشه دار شده و این امر در بزرگسالی شما به اینصورت خودش را نشان میدهد که شما هر وقت میخواهید از کسی جدا شوید احساس ناامنی و تردید و یا احساس ترک شدگی میکنید و حتی اگر بعدها صاحب فرزندی شوید خودتان نیز در هنگام ترک فرزندتان احساس بدی خواهید کرد.این چنین موقعیتی بخصوص زمانی فشار زاتر است که بزرگسالی که در زمان غیبت مادر از شما مراقبت میکرده اصرار ورزیده که شما نباید گریه کنید و با شما همدلی نکرده و احساستتان را درک نکرده و شما را آرام نکرده است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

زيبا
23 بهمن 91 2:22
مامان کوروش
23 بهمن 91 8:00
خصوصی
مامان نیایش
23 بهمن 91 9:51
وای این اتفاق برا منم افتاده تو دوران کودکیم مامانم معلم بود و منم پشت سرش زار مزدم و اون میرفت مجبور بود بره .... و حالا این منم که نمیتونم اصلا از بچه ام جدا شم.... وقتی می خواست برای اولین روز بره مهد اون با خوشحالی رفت با ذوق با خنده و من تا خونه اشک ریختم و توی خونه هم هق هق ...!
مامان آناهیتا
23 بهمن 91 12:18
سلام مطلب خیلی خوبی بود . به نظرم همیشه موقع ترک خونه باید به بچه گفت که کجا داریم میره مخصوصا موقعی که بچه رو داریم می خوابونم و بعد از بیدار شدن پدر یا کسی مراقبش هست . باید بهش گفته بشه وقتی بیدار شدی من خونه نیستم و بابایی کنارت هست من دارم میرم دکتر یا ... . من حتی توی خونه وقتی دخترم در حال بازی هست من توی بالکن یا ... هستم بهش میگم که من دارم کجا کار می کنم تا وقتی از اتاقش اومد بیرون منو توی آشپزخونه ندید نگران نشه .
مامان علی خوشتیپ
23 بهمن 91 14:48
خصوصی
جشنواره تولید کتابهای صوتی کودکان
24 بهمن 91 13:17
عزیز بزرگوار و عزیز برآنیم تا بزرگترین کتابخانه صوتی برای کودکان و نوجوانان ، بویژه کودکان نابینا را ایجاد کنیم .برای این کار، کافی است یک یا چندین کتاب مناسب کودکان و نوجوانان را انتخاب کرده، آن را بازخوانی نموه و فایل صوتی را برای ما ارسال نمائید و یا اینکه یکی از قصه ها ،داستانها و متل های محلی خود را با زبان و لهجه خود ضبط و به این جشنواره ارسال نمائید.بدین ترتیب شما علاوه بر اینکه در یک حرکت فرهنگی عظیم سهیم شده اید، بی هیچ هزینه ای جزو پدیدآورندگان کتاب کودک می شوید و همچنین در راه حفظ فرهنگ ، زبان و یا لهجه محلی خود گامی بزرگ را می پیمائید. از شما بزرگوار رسما دعوت به عمل می آید تا در اجرای این جشنواره ، درخواست " همکار افتخاری" ما را پذیرا باشید و با اطلاع رسانی یا هرگونه اقدامی که خود صلاح می دانید، یاری مان نمائید.