پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 4 ماه و 19 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

درباره ی هر موضوعی با کودک صحبت کنید !

1391/11/20 23:19
4,484 بازدید
اشتراک گذاری

 محققان در تحقیقاتی که به تازگی انجام داده اند ، متوجه کاهش قابل ملاحظه ای در مهارت ها ی زبان کودکان سه ساله انگلستان شده اند ...

 محققان در تحقیقاتی که به تازگی انجام داده اند ، متوجه کاهش قابل ملاحظه ای در مهارت ها ی زبان کودکان سه ساله انگلستان شده اند . آنها معتقدند که بسیاری از کودکان وارد مهدکودک می شوند ، بدون اینکه از قبل در گفتگوهای دونفره شرکت کرده باشند ( کسی با آنها حرف بزند ) و این موضوع در تمام کشورها همه گیر شده است ، برای اینکه کودکان به جای صحبت کردن خودشان را با اسباب بازی ها و به خصوص کامپیوتر سرگرم می کنند .

 

کامپیوتر یک منبع کنترل کودک برای والدین محسوب می شود که کودک را از گریه کردن و نق زدن و درخواست ها ی مستمر دور نگه داشته و به صورت یک کودک ساکت و حرف گوش کن درآورده و او را در یک نقطه متمرکز می کند . البته این مشکل بیشتر در خانواده های تک فرزند و خانواده هایی وجود دارد که مادر کم حرف است . مادرانی که شاغل هستند و فرزندشان را مهد کودک نمی گذارند هم با این موضوع مواجه اند و توصیه می شود که  ساعاتی از روز را برای گفتگو با کودکتان اختصاص دهید . برای مثال برای کودک داستان تعریف کنید .

 

 کتاب داستان را به طور کامل برای کودک تعریف کنید و زمانی که عجله دارید ، صفحه ها را یکی درمیان نخوانید ، زیرا کودک می داند که داستان چطور پیش می رود . کتاب هایی که کودک فیلم یا کارتون مربوط به آن را دیده است متناسب تر هستند چون کودک علاقه بیشتری نشان می دهد و بهتر گوش می کند . می توانید صدایتان ضبط کنید و زمانی که سرکار هستید و یا در منزل نیستید نوار را برای کودک بگذارند .

 

تماشای بیش از حد کارتون باعث می شود که کودک در دنیای فیلم زندگی کند و از واقعیت دور شود . کودک پسری که با او کار می کردم به علت شاغل بودن مادر پیش مادربزرگش نگه داشته می شد و تمام مدت را جلوی کامپیوتر فیلم تماشا می کرد و حتی یک فیلم را چندین بار متوالی می دید به همین خاطر توجه و تمرکز پائینی داشت و هر سوال را باید چندین مرتبه می پرسیدم تا از دنیای کارتون خارج شده و محیط اطرافش شود . همچنین این کودکان از خلاقیت کمی برخوردار خواهند بود که این مورد خود جنبه های هوشی را تحت تاثیر قرار می دهد .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

الهام مامان آوینا
28 بهمن 91 1:29
ممنونم عزیزم ...ولی من متوجه نشدم کدوم پستتون را می گید میشه دقیقا عنوان پستتون را داخل پرسش و پاسخ مربوط به اون بحث بگذارید...ممنونم عزیزم...


آسیب حرمت نفس