پرورش هوش و روانشناسي كودكپرورش هوش و روانشناسي كودك، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 15 روز سن داره

سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک نوانديشان اهواز

تمریناتی برای داشتن نوزادی باهوش (ماساژ)

1391/10/28 15:50
3,754 بازدید
اشتراک گذاری

تحقیقات نشان داده است لمس و ماساژ کودک یکی از بهترین راه های تحریک حس لامسه و افزایش رشد مغزی او است.

 

مامان محمد طاها جان نوشته: منم ماساژ میدم بعد از حمام با روغن آلوورا محمد طاها عاشق ماساژه
http://mohammadtahasamadi.niniweblog.com/

مامان علیرضا نوشته: تو برنامه خانواده چهارشنبه ها در مورد ماساژ بچه ها برنامه داره خیلی جالبه و باعث تقویت سیستم گوارش و تنفس و ایمنی میشه

تمریناتی برای داشتن نوزادی باهوش 

 آغوش پدر یا مادر نشاط و شادابی کودکان را دوچندان می کند. ماساژ کودک نیز وسیله ای است برای ارتباط جسمانی فرزند با والدین که آرامش زیادی را به او هدیه می دهد.

 

تحقیقات نشان داده است لمس و ماساژ کودک یکی از بهترین راه های تحریک حس لامسه و افزایش رشد مغزی او است.

 

ماساژ باعث ترشح هورمون اندورفین و اکسی توسین در بدن شیرخوار شده و علاوه بر کاهش درد تأثیر بسزایی در افزایش آرامش وی دارد.

 

لمس کودک او را نسبت به اطرافیان و جسمش آگاه کرده و رشد جسمانی کودک را نسبت به هم سن و سالانش تسریع می کند.

 

تحریک حس لامسه کودکان با استفاده از ماساژ با اثر بر سلول های مغزی، میزان هوشیاری کودک را افزایش داده و او را نسبت به دنیای پیرامونش آگاه تر می کند بطوری که پس از گذشت چند ماه کودک به کنجکاوی بیشتری پرداخته و سعی می کند با لمس اشیای اطرافش، خود تجربه کردن را آغاز کند.

 

ماساژ دادن كودك با روغن گندم، عضلات را تقويت مي كند
پزشكان و متخصصين كودكان و نوزادان، استفاده از روغن هاي طبيعي نظير آفتاب گردان، كنجد، بادام و گندم را علاوه بر شادابي پوست بر سيستم دفاعي بدن و بهبود تنفس كودك مؤثر مي دانند.

به گزارش سلامت نيوزو به نقل از پايگاه خبري BBC، ماساژ كودك با روغن هاي طبيعي مي تواند داراي خواص بسيار سودمند در رشد و تكامل او باشد.
بنابراين گزارش، پزشكان معتقدند نوع روغن مورد استفاده براي ماساژ نوزاد بسيار مهم است و حتماً بايد طبيعي باشد چرا كه هر روغن طبيعي داراي خاصيت متفاوتي مي باشد و استفاده از همه روغن ها براي كودك توصيه مي شود.
اين گزارش حاكي است؛ استفاده از روغن آفتاب گردان، كودك را از بروز بيماري عفوني و جراحت مصون مي دارد و روغن كنجد و روغن بادام پوست كودك را نرم و لطيف مي كند.
به گفته پزشكان و متخصصين كودك، ماساژ كودك با روغن گندم سبب تنظيم عضلات كودك و ويتامين سرشار موجود در اين ماده باعث طراوت پوست مي شود.
شايان ذكر است؛ همچنين ماساژ دادن مرتب نوزاد، با روغن هاي طبيعي با خواص مختلف از بروز ناراحتي هاي تنفسي در كودك جلوگيري مي كند.
منبع:سلامت نيوز
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

نازنین زهرا
29 دی 91 11:47
سلام بیشتر مطالب صفحه ی اولتون را خوندم برای داشتن کودک باهوش یک چیز دیگه هم مهمه در 3 ماهه ی اول جنینی اش کندر را آسیاب کیم با عسل هر روز صبح بخوریم و دیگه موردی که مهمه اینکه در سن 3 سالگی ببریمش کلاس های تست آی کیو بعد متناسب با درکش برخورد کنیم تشکر ز وبلاگ ارزشمندتون